DnaDave's Crono-yellow 3L --> the end !
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
DnaDave's Crono-yellow 3L --> the end !
Paula en ik hebben vanaf volgende week echt een 2e auto nodig. Na lang wikken en wegen hebben we/ik vandaag een keuze gemaakt. Niet de rode of de zilveren die we eerst op het oog hadden, niet een 1.4 of 1.7 SDI of een 1.0 benzine....nee een 3L, en wel....de gele 3L die van zevvie is geweest, die barmhartig door Pim is opgekocht om Zevvie te helpen, en nu door Pim aan mij voor een erg interessante prijs is verkocht nadat hij bijna een jaar in de etalage heeft gestaan. Verschillende mensen wilden hem kopen maar haakten af. Man....iemand heeft hem zelfs naar Jos gebracht voor een aankoopkeuring. Uiteindelijk heeft Pim hem ivm plaatsgebrek bij David neergezet waar hij het laatste halfjaar droog heeft binnen gestaan.
waarom deze Lupo? Nou....vooral het hele plaatje. Om eerlijk te zijn : eigenlijk stond alleen de kleur me niet echt aan, ik moet er nog steeds aan wennen. Maar....de auto is echt netjes. Netter dan mn eigen 3L. De hele auto is gewoom OEM. Zelfs de reparatieset en EHBO doos zit er achter nog in. Er is enorm veel onderhoud aan gepleegd, meer dan de auto vandaag de dag waard is. Vooral de nieuwe bak, koppeling, wiellagers, de hele mikmak. Alles is er zo een beetje aan vervangen. Verder heeft de auto een lage km stand : Zevimporteerde hem bij 123.000, en nu is hij de 190.000 nog niet gepasseerd. Ik heb 3 jaar geleden al voor hem de chassis historie opgevraagd: het was geen terugklokker. Ook ken ik deze auto. Ik heb volgens mij nog geholpen met de EGR afsluiten, ik heb ooit de eagle ingebouwd, ik ken de hele historie, en ik weet dat de auto eerlijk is. Ik ken Zevvie en Pim ook, en ik vind het leuk dat deze auto nu via een enorme omweg en een jaar stilstaan bij mij terecht komt. Het enige waar ik aan moet wennen is de kleur....maar mijn kanariepiet Jippie heeft me gezegd dat Geel echt went....
Maandag krijgt de auto een verse APK, die is een paar dagen geleden verlopen.
Ik hoop hem dan maandag op te kunnen halen maar heb weinig tijd.
een aandrijfas heeft nog wat aandacht nodig. Maar Pim gaat dat nog voor me oplossen, echt heel tof, want hij verdiend er al.....negatief op :p
Verder zit er een ster en een flinke barst in de voorruit (rechtsonder) , die laat ik over een maandje ofzo fixen. Wel de originele 3L ruit denkik.
We gaan vast veel plezier van deze auto hebben. Paula en ik gaan er lekker kms mee maken.
Ik heb geen tuning / upgrade plannen voor deze 3L. Mensen, alsjeblieft : als ik toch iets zeg te gaan willen doen, hou me tegen! haha. ik vind juist het OEM karakter nu zo leuk.
gewoon onderhoud, diesel, kms maken, meer niet.
eerst een foto uit de oude doos.....mei 2012
ennn wat fotos van vandaag :
serieus netjes onder de kap
het oude filter
het nieuwe filter
de advertentie , aangevuld met laatste reparaties
--------
Gele Volkswagen Lupo 3L 1.2 TDI in keurige staat, waar nooit bezuinigd is op onderhoud.
Algemeen:
Bouwjaar: 05/2000
Kmstand: 181.000 (gecontroleerd, volledige onderhoudshistorie aanwezig)
Garantie: tot 01/05/2013 op de versnellingsbak.
Gecontroleerd/uitgevoerd:
Start in Stop-stand: Ja
Staat gangsteller: Kurkdroog, spelingvrij
Staat hydrauliek: Geen lekkages
Staat lak: Netjes, steenslag (niet buitensporig), scheurtje in de lak in de voorbumper (altijd al zo geweest).
Basisafstellingen: Probleemloos doorlopen (nog nooit niet door de basisafstellingen gekomen!)
Opties:
Eagle Cruisecontrol
Radio voorbereidingen
Geel/zwart interieur (zeldzaam)
Bekerhouders
Getinte ruiten achter (15% lichtdoorlatend)
EGR afgedicht (kan ongedaan gemaakt worden, als gewenst)
Contragewichten achterbumper verwijderd (krijg je erbij, als gewenst)
Recent onderhoud:
- Distributieriem (11/2010)
- Accumulator vervangen (11/2010)
- Wiellagers links+rechtsvoor vervangen (12/2010)
- Aandrijfashoes RV (09-2011)
- Nieuwe koppeling (10-2011)
- Nieuwe drukgroep (10-2011)
- Nieuwe druklager (10-2011)
- Nieuwe geleidebus (10-2011)
- Relais 109 (04-2012)
- Remlichtschakelaar (05-2012)
- Koppelingscilinder (05-2012)
- Nieuwe Aerotwins ruitenwissers voor (05-2012)
- Nieuwe Aerotwins ruitenwissers achter (05-2012)
- Remschijven + blokken voor (09-2012)
- Remleiding vervangen linksvoor (10-2012)
- Remleiding vervangen rechtsvoor (10-2012)
- 4 nieuwe all-season banden (10-2012)
- Versnellingsbak gereviseerd (01-11-2012, 6 maanden garantie)
- Nieuwe geleidebus (11-2012)
- wiellager linksachter (2013)
- nieuwe speakers Pioneer (2013)
- nieuw brandstoffilter (2013)
Toen de 3L opgehaald bij David.
hij was vlak daarvoor APK gekeurd. hij was afgekeurd op een aandrijfas-hoes, een hoogteverstelling koplamp, en iets met een remleiding.
David heeft alles gefixt, en toen ik kwam, was hij kant en klaar gekeurd en had hij nieuwe lupo3l.nl kentekenplaten. Dat was mooi, want ik moest snel weer terug voor avond onderwijs.
hij heeft me nog even op de brug laten zien dat de auto gewoon een mooi droge goede gangsteller heeft en dat de tandempomp echt niet lekt.
onderweg, wel gek hoor, dat geel opeens om je heen!
thuis staan ze heel gebroederlijk op de parkeerplaats:) natuurlijk kenden ze elkaar al
ernaast stond ook nog een normale lupo
Daarna heeft Paula er vooral mee gereden.
Paula vond hem : sneller schakelen, beter veren (niet zo gek, ze heeft rugklachten) , en ze vond hem ook wat mooier lopen. Eigenlijk is ze gewoon helemaal gek op dat gele bakkie geworden
De groene is dus voortaan voor mij, de hele voor Paula.
en als we samen op pad gaan dan nemen we de groene
dit weekeind ga ik nog wel even de speakers nakijken. Daar resoneert iets
Ik begreep dat Nietsnut's kids al meteen Paula en Davidje gingen spelen
de clubsticker kwam er op
Volgende week maandag of dinsdag laat ik hem opnieuw uitlijnen. Das altijd fijn.
Dan nog een nieuwe voorruit, daar wacht ik nog een maandje mee.
En ik wil dus de deurspeakers vervangen door origineel.
En ik wil nog een betere tomtom houder hebben. In deze auto gebruiken we een simpele tomtom one iq, met zo een grote ronde ring achterop. Die wil ik op dezelfde plek monteren als de groene zijn tomtom heeft, maar die houder moet ik dan nog even kopen.
Overigens lijkt deze luup een OEM antenne versterkertje te hebben?
en dan is er nog de autoradio. die gaat niet automatisch uit op contact, maar moetik elke keer handmatig uitdoen. Dat is vragen om problemen natuurlijk.
De bekabeling is als volgt...
rood en geel zitten dus allebei op geel. en een geschakelde plus lijkt niet in de buurt.
dat wordt een geschakelde plus ergens vandaan halen dus?
vandaag even bij david langsgeweest. hij had nog wel wat orignele deurspeakers voor me
deze zaten er in, niet de goede grootte. logischerwijs geen goed geluid
speaker eruit, gepopnageld schroefdraad erin
en de originele speaker erin
een 2003 slopert van David had trouwens deze opzetstukjes bij de speakers. die had ik nog niet eerder gezien. die voorkomen resonantie tussen de speaker en de deurpanelen
ik wist niet wanneer de auto voor het laatst uitgelijnd was, en welk onderhoud er gedaan was, wat een uitlijnbeurt zou vereisen, maar ik wist wel dat de auto naar links trok. en ik zou het zonde vinden om die nieuwe bandjes nu al te verpesten door verkeerde uitlijning.
zo gezegd zo gedaan
de uitlijnwaardes
oja, nieuwe tomtom houder
Zo ! terug van Marja!
De gele heeft Cruise control. Toch wel lekker hoor, wat een verademing. Je gaat je gewoon enorm aanleren om met cruise control te rijden. En als je het dan opeens niet meer hebt, dat voelt gek!
De Marja mannen hebben meteen een geschakelde + naar de radio getrokken zodat die niet meer handmatig aan/uit gezet moet worden. De gele Lupo heeft fabrieksaf nooit radio voorbereiding gehad konden ze me vertellen. Je kon dat destijds wegstrepen, dan was de auto goedkoper. Het viel me ook al op dat alle radiobekabeling aftermarket leek.
Ook had ik soms last van een flippende knipper. Dat wordt veroorzaakt door een defecte knipperhendel, niet door het relais achter de gevarendriehoek-knop. Dat komt mooi uit, want die hendel is nu dus meteen vervangen door de cruise control hendel.
waarom deze Lupo? Nou....vooral het hele plaatje. Om eerlijk te zijn : eigenlijk stond alleen de kleur me niet echt aan, ik moet er nog steeds aan wennen. Maar....de auto is echt netjes. Netter dan mn eigen 3L. De hele auto is gewoom OEM. Zelfs de reparatieset en EHBO doos zit er achter nog in. Er is enorm veel onderhoud aan gepleegd, meer dan de auto vandaag de dag waard is. Vooral de nieuwe bak, koppeling, wiellagers, de hele mikmak. Alles is er zo een beetje aan vervangen. Verder heeft de auto een lage km stand : Zevimporteerde hem bij 123.000, en nu is hij de 190.000 nog niet gepasseerd. Ik heb 3 jaar geleden al voor hem de chassis historie opgevraagd: het was geen terugklokker. Ook ken ik deze auto. Ik heb volgens mij nog geholpen met de EGR afsluiten, ik heb ooit de eagle ingebouwd, ik ken de hele historie, en ik weet dat de auto eerlijk is. Ik ken Zevvie en Pim ook, en ik vind het leuk dat deze auto nu via een enorme omweg en een jaar stilstaan bij mij terecht komt. Het enige waar ik aan moet wennen is de kleur....maar mijn kanariepiet Jippie heeft me gezegd dat Geel echt went....
Maandag krijgt de auto een verse APK, die is een paar dagen geleden verlopen.
Ik hoop hem dan maandag op te kunnen halen maar heb weinig tijd.
een aandrijfas heeft nog wat aandacht nodig. Maar Pim gaat dat nog voor me oplossen, echt heel tof, want hij verdiend er al.....negatief op :p
Verder zit er een ster en een flinke barst in de voorruit (rechtsonder) , die laat ik over een maandje ofzo fixen. Wel de originele 3L ruit denkik.
We gaan vast veel plezier van deze auto hebben. Paula en ik gaan er lekker kms mee maken.
Ik heb geen tuning / upgrade plannen voor deze 3L. Mensen, alsjeblieft : als ik toch iets zeg te gaan willen doen, hou me tegen! haha. ik vind juist het OEM karakter nu zo leuk.
gewoon onderhoud, diesel, kms maken, meer niet.
eerst een foto uit de oude doos.....mei 2012
ennn wat fotos van vandaag :
serieus netjes onder de kap
het oude filter
het nieuwe filter
de advertentie , aangevuld met laatste reparaties
--------
Gele Volkswagen Lupo 3L 1.2 TDI in keurige staat, waar nooit bezuinigd is op onderhoud.
Algemeen:
Bouwjaar: 05/2000
Kmstand: 181.000 (gecontroleerd, volledige onderhoudshistorie aanwezig)
Garantie: tot 01/05/2013 op de versnellingsbak.
Gecontroleerd/uitgevoerd:
Start in Stop-stand: Ja
Staat gangsteller: Kurkdroog, spelingvrij
Staat hydrauliek: Geen lekkages
Staat lak: Netjes, steenslag (niet buitensporig), scheurtje in de lak in de voorbumper (altijd al zo geweest).
Basisafstellingen: Probleemloos doorlopen (nog nooit niet door de basisafstellingen gekomen!)
Opties:
Eagle Cruisecontrol
Radio voorbereidingen
Geel/zwart interieur (zeldzaam)
Bekerhouders
Getinte ruiten achter (15% lichtdoorlatend)
EGR afgedicht (kan ongedaan gemaakt worden, als gewenst)
Contragewichten achterbumper verwijderd (krijg je erbij, als gewenst)
Recent onderhoud:
- Distributieriem (11/2010)
- Accumulator vervangen (11/2010)
- Wiellagers links+rechtsvoor vervangen (12/2010)
- Aandrijfashoes RV (09-2011)
- Nieuwe koppeling (10-2011)
- Nieuwe drukgroep (10-2011)
- Nieuwe druklager (10-2011)
- Nieuwe geleidebus (10-2011)
- Relais 109 (04-2012)
- Remlichtschakelaar (05-2012)
- Koppelingscilinder (05-2012)
- Nieuwe Aerotwins ruitenwissers voor (05-2012)
- Nieuwe Aerotwins ruitenwissers achter (05-2012)
- Remschijven + blokken voor (09-2012)
- Remleiding vervangen linksvoor (10-2012)
- Remleiding vervangen rechtsvoor (10-2012)
- 4 nieuwe all-season banden (10-2012)
- Versnellingsbak gereviseerd (01-11-2012, 6 maanden garantie)
- Nieuwe geleidebus (11-2012)
- wiellager linksachter (2013)
- nieuwe speakers Pioneer (2013)
- nieuw brandstoffilter (2013)
Toen de 3L opgehaald bij David.
hij was vlak daarvoor APK gekeurd. hij was afgekeurd op een aandrijfas-hoes, een hoogteverstelling koplamp, en iets met een remleiding.
David heeft alles gefixt, en toen ik kwam, was hij kant en klaar gekeurd en had hij nieuwe lupo3l.nl kentekenplaten. Dat was mooi, want ik moest snel weer terug voor avond onderwijs.
hij heeft me nog even op de brug laten zien dat de auto gewoon een mooi droge goede gangsteller heeft en dat de tandempomp echt niet lekt.
onderweg, wel gek hoor, dat geel opeens om je heen!
thuis staan ze heel gebroederlijk op de parkeerplaats:) natuurlijk kenden ze elkaar al
ernaast stond ook nog een normale lupo
Daarna heeft Paula er vooral mee gereden.
Paula vond hem : sneller schakelen, beter veren (niet zo gek, ze heeft rugklachten) , en ze vond hem ook wat mooier lopen. Eigenlijk is ze gewoon helemaal gek op dat gele bakkie geworden
De groene is dus voortaan voor mij, de hele voor Paula.
en als we samen op pad gaan dan nemen we de groene
dit weekeind ga ik nog wel even de speakers nakijken. Daar resoneert iets
Ik begreep dat Nietsnut's kids al meteen Paula en Davidje gingen spelen
de clubsticker kwam er op
Volgende week maandag of dinsdag laat ik hem opnieuw uitlijnen. Das altijd fijn.
Dan nog een nieuwe voorruit, daar wacht ik nog een maandje mee.
En ik wil dus de deurspeakers vervangen door origineel.
En ik wil nog een betere tomtom houder hebben. In deze auto gebruiken we een simpele tomtom one iq, met zo een grote ronde ring achterop. Die wil ik op dezelfde plek monteren als de groene zijn tomtom heeft, maar die houder moet ik dan nog even kopen.
Overigens lijkt deze luup een OEM antenne versterkertje te hebben?
en dan is er nog de autoradio. die gaat niet automatisch uit op contact, maar moetik elke keer handmatig uitdoen. Dat is vragen om problemen natuurlijk.
De bekabeling is als volgt...
rood en geel zitten dus allebei op geel. en een geschakelde plus lijkt niet in de buurt.
dat wordt een geschakelde plus ergens vandaan halen dus?
vandaag even bij david langsgeweest. hij had nog wel wat orignele deurspeakers voor me
deze zaten er in, niet de goede grootte. logischerwijs geen goed geluid
speaker eruit, gepopnageld schroefdraad erin
en de originele speaker erin
een 2003 slopert van David had trouwens deze opzetstukjes bij de speakers. die had ik nog niet eerder gezien. die voorkomen resonantie tussen de speaker en de deurpanelen
ik wist niet wanneer de auto voor het laatst uitgelijnd was, en welk onderhoud er gedaan was, wat een uitlijnbeurt zou vereisen, maar ik wist wel dat de auto naar links trok. en ik zou het zonde vinden om die nieuwe bandjes nu al te verpesten door verkeerde uitlijning.
zo gezegd zo gedaan
de uitlijnwaardes
oja, nieuwe tomtom houder
Zo ! terug van Marja!
De gele heeft Cruise control. Toch wel lekker hoor, wat een verademing. Je gaat je gewoon enorm aanleren om met cruise control te rijden. En als je het dan opeens niet meer hebt, dat voelt gek!
De Marja mannen hebben meteen een geschakelde + naar de radio getrokken zodat die niet meer handmatig aan/uit gezet moet worden. De gele Lupo heeft fabrieksaf nooit radio voorbereiding gehad konden ze me vertellen. Je kon dat destijds wegstrepen, dan was de auto goedkoper. Het viel me ook al op dat alle radiobekabeling aftermarket leek.
Ook had ik soms last van een flippende knipper. Dat wordt veroorzaakt door een defecte knipperhendel, niet door het relais achter de gevarendriehoek-knop. Dat komt mooi uit, want die hendel is nu dus meteen vervangen door de cruise control hendel.
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
-
- Vriendelijke ebay held
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
- Echte naam: cor
- Autotype: Overige autotypes
- Kilometerstand: 68.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: emmen
Re: 3L-DnaDave's Gele 3L
Mooi he zo'n gele lupo.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: 3L-DnaDave's Gele 3L
Haha, ik ben nog steeds niet kapot van de kleur van deze auto, ookal issie van mij, maar tis een goed autotje , en het is een leuk duo zo samen voor de deur , en het rijdt prima
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Willemvee
- Hemelse Vriend
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Echte naam: Willem
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 10 jul 2008
- Kilometerstand: 270.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: Váraszó
Re: 3L-DnaDave's Gele 3L
Ach, kleur... Details, toch? Het lijkt mij een prima auto. Anders laat je hem hier een keer overspuiten in geel metallic of zo?
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
- Rick-3L
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:20
- Echte naam: Rick
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 07 nov 2000
- Kilometerstand: 325.200km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Planetsilver - LR7V
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Alkmaar
Re: 3L-DnaDave's Gele 3L
Het wordt nooit fantasia groen, tenzij ....3L-Dnadave schreef:Haha, ik ben nog steeds niet kapot van de kleur van deze auto, ookal issie van mij, maar tis een goed autotje , en het is een leuk duo zo samen voor de deur , en het rijdt prima
Aan de andere kant een beetje variatie op de Nederlandse snelwegen.
-Rick
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: 3L-DnaDave's Gele 3L
ook hier een kopietje, de maagdelijke 2 ton bereikt! schattig he? nog zo weinig
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Rick-3L
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:20
- Echte naam: Rick
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 07 nov 2000
- Kilometerstand: 325.200km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Planetsilver - LR7V
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Alkmaar
Re: 3L-DnaDave's Gele 3L
Gefeliciteerd! De auto is nu dus ingelopen3L-Dnadave schreef:ook hier een kopietje, de maagdelijke 2 ton bereikt! schattig he? nog zo weinig
Mooie stand!
-Rick
- foppe
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:13
- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: North of Holland
Re: 3L-DnaDave's Gele 3L
ook deze 2 ton. zijn er uberhaupt nog lupo's onder de 2 ton
Vast wel, maar je kan ze vast op één hand tellen.
Vast wel, maar je kan ze vast op één hand tellen.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
- Echte naam: Dirk
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Drenthe !
- Contacteer:
Re: 3L-DnaDave's Gele 3L
2 ton ? Duurt nog 4 jaar bij mij...
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
- NicoTDI
- 3L Speurvriend
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:15
- Echte naam: Nico
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Transmissie: Handgeschakeld
- Locatie: GLD
Re: 3L-DnaDave's Gele 3L
Merk je nou veel verschil tussen jou 3 tonner, en deze 2 tonner ?
Handschakel = Probleemloos!
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: 3L-DnaDave's Gele 3L
Goede vraag.
Tussen elke 3L waar ik ooit in heb gereden zitten wel verschillen: de ene remt directer of zompiger, de motortjes klinken net anders, en het schakelen uiteraard
Motor: de gele klinkt soepeler. En ook minder hard
Remmen: de gele remt veel directer en sneller
Schakelen: de groene schakelt werkelijk fenomenaal. Veel kortere tussenpozes en veel sneller en geleidelijker dan de gele
De groene heeft ook last van een iets uitstekend deurrubber wat een beetje windgeruis geeft.
Maar of dit alles met de kilometerstand te maken heeft? Geen idee
De gele heeft trouwens een gereviseerde bak en de groene niet
Tussen elke 3L waar ik ooit in heb gereden zitten wel verschillen: de ene remt directer of zompiger, de motortjes klinken net anders, en het schakelen uiteraard
Motor: de gele klinkt soepeler. En ook minder hard
Remmen: de gele remt veel directer en sneller
Schakelen: de groene schakelt werkelijk fenomenaal. Veel kortere tussenpozes en veel sneller en geleidelijker dan de gele
De groene heeft ook last van een iets uitstekend deurrubber wat een beetje windgeruis geeft.
Maar of dit alles met de kilometerstand te maken heeft? Geen idee
De gele heeft trouwens een gereviseerde bak en de groene niet
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: 3L-DnaDave's Gele 3L
Vandaag mocht ik even bij David klussen aan de gele Luup, ik ging namelijk CV plaatsen!
Later kwam Rick ook nog langs, die was voor me op de sloop wezen zoeken naar een Friemel, met resultaat! en later kwam hij die brengen en heeft me verder geholpen met de CV in de gele luup.
Het meeste van CV in de Lupo maken is wel logisch. Toch wat fotoo's ter illustratie.
Eerst een beetje orde in die CV kabelboom maken
Beide deurpanelen (boven+onder) loshalen.
Kabels door de kabeldoorgang van de deur krijgen. Aan de bestuurderskant is het alleen nodig om de opberggeul (+stuurkap) los te halen. Aan de passagierskant hoef je ook alleen de opberggeul los te halen. Door een tierap of ander flexibele metalen draad te gebruiken, trek je gemakkelijk de kabels er doorheen. Je ziet misschien niet veel, maar dat hoeft ook niet. als die kabels er maar doorheen gaan.
en dan trek je de kabels er zo floep doorheen
Dan de stelmotor bevestigen. Hiervoor moet je 2 gaatjes boren in je deur. Let op dat je je raam niet open hebt, om te voorkomen dat je doorschiet en je raam barst.
De beste plek is zo recht mogelijk onder de deurpin. Je ziet het aan de schroeven linksonder op de foto
Zo zit de stelmotor, van binnenuit gezien
Dan de stelmotor met de deurpin bevestigen doormiddel van een meegeleverd metalen staafje. Ik had extra veel van die bevestigingsblokjes, dus dan maar 2 blokjes. Beter goed vast
De deurpanelen loshalen gaat vrijwel altijd gepaard met het loslaten van de plastic blokjes aan de achterkant. Die zitten gelijmd en laten los. Bij mij kwamen er zoveel los dat ik amper nog weet wat waar moet. Van BYM kreeg ik net deze foto, dus kan ik het even afkijken hiervan
De achterklep doe ik later, maar Rick heeft alvast dit friemel voor me geregeld (foto in donor Polo)
David bedankt voor de klusruimte
Rick bedankt voor je sloop-speurwerk, en je hulp met de CV
en BYM bedankt voor de foto
Later kwam Rick ook nog langs, die was voor me op de sloop wezen zoeken naar een Friemel, met resultaat! en later kwam hij die brengen en heeft me verder geholpen met de CV in de gele luup.
Het meeste van CV in de Lupo maken is wel logisch. Toch wat fotoo's ter illustratie.
Eerst een beetje orde in die CV kabelboom maken
Beide deurpanelen (boven+onder) loshalen.
Kabels door de kabeldoorgang van de deur krijgen. Aan de bestuurderskant is het alleen nodig om de opberggeul (+stuurkap) los te halen. Aan de passagierskant hoef je ook alleen de opberggeul los te halen. Door een tierap of ander flexibele metalen draad te gebruiken, trek je gemakkelijk de kabels er doorheen. Je ziet misschien niet veel, maar dat hoeft ook niet. als die kabels er maar doorheen gaan.
en dan trek je de kabels er zo floep doorheen
Dan de stelmotor bevestigen. Hiervoor moet je 2 gaatjes boren in je deur. Let op dat je je raam niet open hebt, om te voorkomen dat je doorschiet en je raam barst.
De beste plek is zo recht mogelijk onder de deurpin. Je ziet het aan de schroeven linksonder op de foto
Zo zit de stelmotor, van binnenuit gezien
Dan de stelmotor met de deurpin bevestigen doormiddel van een meegeleverd metalen staafje. Ik had extra veel van die bevestigingsblokjes, dus dan maar 2 blokjes. Beter goed vast
De deurpanelen loshalen gaat vrijwel altijd gepaard met het loslaten van de plastic blokjes aan de achterkant. Die zitten gelijmd en laten los. Bij mij kwamen er zoveel los dat ik amper nog weet wat waar moet. Van BYM kreeg ik net deze foto, dus kan ik het even afkijken hiervan
De achterklep doe ik later, maar Rick heeft alvast dit friemel voor me geregeld (foto in donor Polo)
David bedankt voor de klusruimte
Rick bedankt voor je sloop-speurwerk, en je hulp met de CV
en BYM bedankt voor de foto
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Rick-3L
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:20
- Echte naam: Rick
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 07 nov 2000
- Kilometerstand: 325.200km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Planetsilver - LR7V
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Alkmaar
Re: 3L-DnaDave's Gele 3L
you're welcome,
mooie uitbreiding
Zo moeilijk is het allemaal niet
Ik ben om en ga er binnekort één doen met knipperlicht!
Bedankt voor de leerzame middag!
-Rick
mooie uitbreiding
Zo moeilijk is het allemaal niet
Ik ben om en ga er binnekort één doen met knipperlicht!
Bedankt voor de leerzame middag!
-Rick
- BYM
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1564
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:52
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 300067km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zaanstad
Re: 3L-DnaDave's Gele 3L
Glad to be of service!!
Herinnerde me ineens dat ik nog deurpanelen had liggen en dacht, dan schiet ik wel verse foto's voor je
Herinnerde me ineens dat ik nog deurpanelen had liggen en dacht, dan schiet ik wel verse foto's voor je
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Re: 3L-DnaDave's Gele 3L
hahaha deze gast. heeft al tig setjes ingebouwd. resultaat is top!
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: 3L-DnaDave's Gele 3L
Ik? Dit was de 2e keer dat ik dit deed.
Eerste keer was samen met Marten in 2011 bij de groene luup
Eerste keer was samen met Marten in 2011 bij de groene luup
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: 3L-DnaDave's Gele 3L
Vandaag heb ik de deurpanelen weer bevestigd. Hier waren veel plastic gelijmde blokjes van los gekomen, en die heb ik gisteren gelijmd.
Het monteren van de deurpanelen betekende ook dat ik de CV nog moest finetunen. Want zonder deurpaneel maakt het niet uit of de deurpin een beetje naar links of rechts beweegd door de stelmotor, maar mét deurpaneel maakt dit wel uit : de deurpin moet nou eenmaal door het kleine gaatje van het deurpaneel. Als dit te stroef gaat dan klapt de CV terug, en blijft de deur dus dicht. Maargoed, binnen 5 minuten had ik het afgesteld.
Daarna ben ik naar een sleutelboer gegaan om de sleutelbaarden te laten slijpen.
"eigen risico!" zei de sleutelboer al, nog voordat hij hallo zei.
ze zijn namelijk niet zo gek op de goedkope sleutelbaarden, gemaakt van staal.
Anyway, ik gaf ze een uurtje de tijd en toen ik terugkwam, had hij goed en slecht nieuws: 1 sleutel was goed gelukt, de ander.....not so much.
Daarna heb ik thuis mijn 2 originele sleutels opengemaakt, en er de transponders uitgehaald en in de klapsleutels gestopt.
De ene "speciale" sleutel breng ik nog opnieuw langs naar een sleutelboer met de baarden op voorraad.
Morgen staat op de planning : naar Johan om samen de stoelverwarming matjes in de bestuurdersstoel te monteren.
Of ik de rest van de bedrading morgen af ga hebben, ik denk het niet. Daar ga ik vrijdag mee verder, dan hoop ik de gele af te hebben.
Het monteren van de deurpanelen betekende ook dat ik de CV nog moest finetunen. Want zonder deurpaneel maakt het niet uit of de deurpin een beetje naar links of rechts beweegd door de stelmotor, maar mét deurpaneel maakt dit wel uit : de deurpin moet nou eenmaal door het kleine gaatje van het deurpaneel. Als dit te stroef gaat dan klapt de CV terug, en blijft de deur dus dicht. Maargoed, binnen 5 minuten had ik het afgesteld.
Daarna ben ik naar een sleutelboer gegaan om de sleutelbaarden te laten slijpen.
"eigen risico!" zei de sleutelboer al, nog voordat hij hallo zei.
ze zijn namelijk niet zo gek op de goedkope sleutelbaarden, gemaakt van staal.
Anyway, ik gaf ze een uurtje de tijd en toen ik terugkwam, had hij goed en slecht nieuws: 1 sleutel was goed gelukt, de ander.....not so much.
Daarna heb ik thuis mijn 2 originele sleutels opengemaakt, en er de transponders uitgehaald en in de klapsleutels gestopt.
De ene "speciale" sleutel breng ik nog opnieuw langs naar een sleutelboer met de baarden op voorraad.
Morgen staat op de planning : naar Johan om samen de stoelverwarming matjes in de bestuurdersstoel te monteren.
Of ik de rest van de bedrading morgen af ga hebben, ik denk het niet. Daar ga ik vrijdag mee verder, dan hoop ik de gele af te hebben.
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Kanerr
- 3L Vriend voor het leven
- Berichten: 1183
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 23:10
- Echte naam: Kaner
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 20 okt 2001
- Kilometerstand: 309.015km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Overig / gespoten / gewrapt
- Brandstof: Normale diesel
- Locatie: Zoetermeer
Re: 3L-DnaDave's Gele 3L
Bij wie heb je de sleutels laten doen David? Ik moet dit nog steeds doen namelijk....
Low is a lifestyle..
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam
- Berichten: 3490
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:00
- Echte naam: David (op zn engels)
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 384.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: 3L-DnaDave's Gele 3L
Vandaag heb ik samen met Johan en technische tips van Jochem, stoelverwarming in de gele lupo gezet! Zie hier een beschrijving.
Paula wist van niks. Ze dacht dat ik alleen de CV ging inbouwen. Ze heeft rugklachten na een hernia operatie, en ze kan de stoelverwarming dus goed gebruiken. Ze was echt heel blij verrast toen ik haar net in de gele lupo meenam om "de CV te laten zien". Ze ging zitten en zei....."ok en nu?"....ik: ""nou, stop je sleutel maar eens in het contact en kijk eens rond".....(doet sleutel in contact) --> blauw lampje van stoelverwarming licht op: "hey wat is dat nou ?!" , "een stoelverwarmingsknop?, maar die hebben we toch helemaal niet?" --> "nou nu wel dus "
De knop is zoals ik in het andere topic schreef....nét niet het juiste design en formaat. Voor de gele is dat geen probleem. Het voldoet.
Paula wist van niks. Ze dacht dat ik alleen de CV ging inbouwen. Ze heeft rugklachten na een hernia operatie, en ze kan de stoelverwarming dus goed gebruiken. Ze was echt heel blij verrast toen ik haar net in de gele lupo meenam om "de CV te laten zien". Ze ging zitten en zei....."ok en nu?"....ik: ""nou, stop je sleutel maar eens in het contact en kijk eens rond".....(doet sleutel in contact) --> blauw lampje van stoelverwarming licht op: "hey wat is dat nou ?!" , "een stoelverwarmingsknop?, maar die hebben we toch helemaal niet?" --> "nou nu wel dus "
De knop is zoals ik in het andere topic schreef....nét niet het juiste design en formaat. Voor de gele is dat geen probleem. Het voldoet.
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Andreas
- Allemans 3L vriend
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 13 jan 2014, 10:32
- Autotype: Overige autotypes
- Locatie: BMW 130i LSE
Re: 3L-DnaDave's Gele 3L
Lekker bezig! Zal idd vast lekker zijn voor Paula's rug!
Heb zelf ook stoelverwarming en is idd binnen en mum van tijd warm, heerlijk!
Heb zelf ook stoelverwarming en is idd binnen en mum van tijd warm, heerlijk!