Bart's ECO-Phoenix

Introduceer jezelf en je auto(s). Daarna kun je het topic gebruiken om je onderhoud bij te houden of je modificaties te laten zien!
Bart81
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 000.000km

Re: Bart's handgeschakelde ECOmodder

Bericht door Bart81 »

Net gebeld, dagwaarde is gezet op 1750 euro. Is wel ongeveer wat ik verwacht had. Ook omdat de auto verre van origineel was (en weinig binnenbekleding had....). En een 99er met al meer dan 260000 op de teller. Tja, hier moet ik het maar mee doen geloof ik. Bieding van sloopbedrijven is 200 euro. Dat valt me nog wel mee. Daarvoor wil ik hem zeker zelf houden. Nu een trailer regelen en de auto dit weekeind hopelijk naar huis slepen.
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Brandstof: Normale diesel

Bericht door foppe »

In drachten, bij Automat op de Noordkade heb ik voor 25€ 2 jaar terug een trailer gehuurd.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Bart81
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend

Bericht door Bart81 »

Vandaag de 3L naar huis gebracht. Nu kijken welke onderdelen er nog te redden zijn. Ondertussen aan het nadenken over volgende auto. Misschien toch weer een 3L en dan wat onderdelen overzetten... Weet iemand nog een 3L voor weinig geld met een kapot schakel systeem die toe is aan een ombouw naar handgeschakeld? (EDIT: Ik heb een topic aangemaakt in 'marktplaats - gevraagd', ik denk handig om daar te reageren als je wat weet.)

Afbeelding
Rick-3L
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Echte naam: Rick
Autotype: non-3L Lupo TDi
Productiedatum: 07 nov 2000
Kilometerstand: 325.200km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Planetsilver - LR7V

Bericht door Rick-3L »

Damn Bart! Wat ben ik blij dat je relatief ongedeerd bent gebleven als ik naar de klap kijk!
Ik hoop dat je inmiddels wel wat van het aannemersbedrijf hebt vernomen!

Wat de lupo betreft eeuwig zonde! Maar ook ik kijk uit naar een slopert met kapotte bak etc!
En ook ik sta parraat voor de transactie van jou lupo naar de donort!

1 voordeel; de mensen hier op het forum hebben het beste met je voor :) dat is wel op te maken uit de reacties!
De volgende meeting; build the bart 3L

Ook onderdelen die je straks nodig hebt even posten miss heeft iemand nog wat dingen liggen.

Is een kale carresorie niks?

-Rick
Bart81
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend

Bericht door Bart81 »

Rick-3L schreef:Damn Bart! Wat ben ik blij dat je relatief ongedeerd bent gebleven als ik naar de klap kijk!
Ik hoop dat je inmiddels wel wat van het aannemersbedrijf hebt vernomen!

Wat de lupo betreft eeuwig zonde! Maar ook ik kijk uit naar een slopert met kapotte bak etc!
En ook ik sta parraat voor de transactie van jou lupo naar de donort!

1 voordeel; de mensen hier op het forum hebben het beste met je voor :) dat is wel op te maken uit de reacties!
De volgende meeting; build the bart 3L

Ook onderdelen die je straks nodig hebt even posten miss heeft iemand nog wat dingen liggen.

Is een kale carresorie niks?

-Rick
Dank je Rick. En ja, de steun van het 3L forum doet me goed, en heeft mij toch wel weer richting de keuze van een andere 3L gestuurd.

Kale carrosserie lijkt me niet echt wat. Dan moet ik echt alles gaan overzetten. Daar heb ik ook geen zin en tijd voor. Bovendien is zijn reserveonderdelen wel handig natuurlijk.
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Echte naam: Melvin
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Kleur: Moonsilver - LR7X

Bericht door Nietsnut »

Okido, laat maar weten wanneer je wat handen kunt gebruiken.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Bendert
3L Maat
3L Maat
Echte naam: Martijn
Kilometerstand: 498.400
Kleur: Candy Wit - LB9A

Bericht door Bendert »

Damn. Niet mis die schade aan jou en de Lupo. Ik hoop voor je dat je snel herstelt. De auto is maar materiaal. Mocht je hulp nodig hebben dan kan ik mijn twee linkerhanden ook wel ter beschikking stellen. Die kunnen niet veel maar wel iets. Ik woon in ieder geval redelijk in de buurt.
"Je hebt meer aan goed onderhoud van een auto dan een jongere auto met minder kilometers kopen."
rob.showa
Goede 3L vriend
Goede 3L vriend
Echte naam: Rob
Productiedatum: 28 feb 2000
Kilometerstand: 329.035km
Kleur: Zwart - L041
Brandstof: 100% biodiesel

Bericht door rob.showa »

Toch al weer de 2de Lupo die ik zie met een stevige schade maar waarvan ik toch zo iets heb dat de constructie toch zijn werk goed gedaan heeft.
Blijft toch een klein autotje en ben vaak bang dat het ten koste gaat van de veiligheid van de berijders er van.
Verder kan je ook op mij rekenen voor de opbouwmeeting.
Binnenkort gaat die van mij over op handschakel, dus bij deze wil ik de onderdelen die er bij mij vanaf komen alvast doneren voor het geval je automaat wilt blijven rijden.
Alleen de koppelingscylinder is niet veel meer, de rest is goed.
I drive my car as I Q my meat ..... Low & Slow

Hyundai Ioniq Electric White 28kWh '18
Mazda MX6 2.5V6 KLZE antraciet '92 2x3cyl
Yamaha XJ 900 '92
Quest ligfiets
Thijsiie
3L Buddy
3L Buddy
Echte naam: Dijkstra
Kilometerstand: 327.0000
Transmissie: Handgeschakeld

Bericht door Thijsiie »

Zoww; wat een fikse klap moet dat zijn geweest.
Gelukkig ben je er zelf redelijk goed uitgekomen.

Ben het helemaal met Rob eens; de luup is zeer goed gebouwd. Erg goed berekend op zware ongelukken.
alixoft
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Echte naam: Ali
Productiedatum: 16 mar 2000
Kilometerstand: 176.000km

Bericht door alixoft »

Wauw, wat een doodzonde, en wat een compassie hier!
Zowel de ongelukkige als de overige forumleden zijn absolute liefhebbers, dat straalt er vanaf.

Succes met de wederopbouw. Maak er Bart's 'Eco-Phoenix' Lupo van, herrezen uit de dood.
Bart81
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend

Re: Bart's handgeschakelde ECO-Phoenix

Bericht door Bart81 »

rob.showa schreef:Toch al weer de 2de Lupo die ik zie met een stevige schade maar waarvan ik toch zo iets heb dat de constructie toch zijn werk goed gedaan heeft.
Blijft toch een klein autotje en ben vaak bang dat het ten koste gaat van de veiligheid van de berijders er van.
Verder kan je ook op mij rekenen voor de opbouwmeeting.
Binnenkort gaat die van mij over op handschakel, dus bij deze wil ik de onderdelen die er bij mij vanaf komen alvast doneren voor het geval je automaat wilt blijven rijden.
Alleen de koppelingscylinder is niet veel meer, de rest is goed.
Dank Rob. Mocht ik onderdelen nodig hebben dan laat ik het weten. Ik neig toch wel weer naar handgeschakeld.

En ja, ik denk dat een Lupo best knap gebouwd is. Licht maar toch goede kreukelzone. Ik had er alleen niet aan moeten denken als er iemand achterin had gezeten. De foto is al de uitgedeukte versie... Direct na het ongeluk zat een deel van de achterklep ongeveer 5 cm vanaf mijn stoel).
alixoft schreef:Wauw, wat een doodzonde, en wat een compassie hier!
Zowel de ongelukkige als de overige forumleden zijn absolute liefhebbers, dat straalt er vanaf.
Succes met de wederopbouw. Maak er Bart's 'Eco-Phoenix' Lupo van, herrezen uit de dood.
Komt goed! Titel aangepast... :mrgreen:

BTW, mijn nek herstel gaat langzaam maar gestaag beter. Ik ben wel weer begonnen met werken. Ik had gehoopt dat het sneller zou gaan, maar moet gewoon nog veel rust nemen. Het zal nog wel even duren voordat het helemaal over is.
ralph
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Echte naam: ralph
Autotype: Audi A2 1.2TDI

Bericht door ralph »

Ik heb even rustig het hele verhaal gelezen wow wat een werk aan je luup dood zonde dat hij nu helemaal kapot is :cry: Pfff wat een geluk 5 cm vanaf jou stoel puuufff houd het wel goed in de gaten met je nek klachten kunnen later als nog erger worden .... sterkte met het herstel en hopelijk rij je met de tijd weer een mooie 3 l spaarwondertje :grin:
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder

Bericht door Nietsnut »

doorverwijzing af de zoektocht van Barts nieuwe 3L
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Mijn YouTube kanaal.
Bart81
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend

Bericht door Bart81 »

Gisteren was het zover. Na bijna twee maand rondkijken heb ik weer een 3L gekocht :grin: :grin: Een witte 3L van 2001. Een mooi tussenmodel met Alu achterklep en wel de accu achterin. En ook nog met donkere binnenbekleding. Verder geen extra opties. De auto zelf ziet er netjes uit, op wat lelijk weggewerkte roestplekjes na (dat kan ik zelf nog netjes maken) En met 266 op de teller is het ook een prima stand. Zoals het lijkt volgens rapport is er niet met de km geknoeid. De auto is import vanuit Luxemburg, ik ben de eerste eigenaar in NL. Ik heb hem gekocht bij Teksa Cars in Pijnacker. Een 3L handelaar die eerder wel eens als niet heel betrouwbaar werd omschreven hier. Toch kwam hij in mijn ogen over als een prima kerel. Hopen dat dit beeld blijft... Nu was Pijnacker niet echt om de hoek om even te kijken. Gelukkig wilde Dave vorige week even voor langs om te kijken en een proefrit te maken. Na een erg uitbreidt testrapport (dank Dave!) had ik besloten om de auto te kopen.

De auto heeft goed onderhoud gehad. Schakel systeem is in 2013 gereviseerd. En in 2009 ook al een keer de balansas-ketting. En onlangs een gereviseerde startmotor. Onder de motorkap ziet het er netjes en droog uit.

Afbeelding
Afbeelding

De auto rijdt prima, alleen flink trillen bij het remmen. Even kijken waardoor dat komt. Mocht het de remmen zijn dan ik ik die omzetten van mijn vorige 3L. Die waren net een jaar oud.

Op de terugreis naar het hoge noorden stond er al 3.0 op de teller dus dat zit wel goed. En na twee maand met leenauto's was ik al weer vergeten hoe fijn ik de 3L vind rijden. Echt blij dat ik er weer een heb!

Afbeelding

Verder heb ik geen plannen voor grote ombouw projecten. Ook de binnen bekleding laat ik even zitten dit keer :mrgreen:. Zolang de automaat goed blijft dan blijf ik lekker automaat rijden. De handschakel onderdelen heb ik nog als reserve mocht het wel mis gaan. Ik ga wel gelijk de zwart - rode recaro stoelen erin zetten. Die passen goed bij het interieur. En ik heb nog een zwart dashboard kastje die erin kan. Verder van binnen en buiten even goed schoonmaken want een goede poetsbeurt heeft hij zeker nodig. Misschien in de zomervakantie de H&R schroefset overzetten (hopen dat deze van mijn vorige nog goed is na het ongeluk...)

Nu weer lekker km rijden.....
BYM
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Kilometerstand: 300067km

Bericht door BYM »

:duhpompom: jeujjjj gefeesteliteeeerrdddd !!! :duhpompom:
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......

Mijn rekord: Afbeelding
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder

Bericht door Nietsnut »

Gefeliciteerd inderdaad, heb je je mooie carbon grille nog of is die ook stuk gedaan? Dat zou je eerste upgrade kunnen zijn, grilletje wisselen is zo gedaan :)
Mijn YouTube kanaal.
Bart81
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend

Bericht door Bart81 »

Nietsnut schreef:Gefeliciteerd inderdaad, heb je je mooie carbon grille nog of is die ook stuk gedaan? Dat zou je eerste upgrade kunnen zijn, grilletje wisselen is zo gedaan :)
Klopt. Deze is nog heel maar is niet zo netjes meer omdat de lak eraf is. Ik wil hem eerst even opnieuw schuren en lakken voordat ik hem erop zet.
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder

Bericht door Nietsnut »

Mocht je nou nog eens zo'n mooi grilletje willen maken hou ik me aanbevolen.

/sneaky mode.
Mijn YouTube kanaal.
Bart81
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend

Bericht door Bart81 »

Nietsnut schreef:Mocht je nou nog eens zo'n mooi grilletje willen maken hou ik me aanbevolen.

/sneaky mode.
Haha, volgens mij zijn er meer... (Dave..). Misschien komt het er een keer van deze zomer. Ik heb dan wel een paar oude frontjes nodig want daar lijm ik hem dan echt op vast (dus als je wat hebt liggen....). Die ik nu heb is los te halen van de originele grill maar dat is dubbel zoveel werk om te maken (en minder mooi omdat je altijd een randje ziet).
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder

Bericht door Nietsnut »

check: ***wandelt naar de sloop om een grilletje te scoren***
Mijn YouTube kanaal.
Plaats reactie

Terug naar “Introductie”