Don 3L Jose schreef:Lupo 3L Elzinga schreef:
• Freeflow/katvervanger 10% vermogen winst € 150,-
Kan je wat meer posten over hoe er 10% (+/- 6 pk) vermogenswinst wordt behaald?
Ik citeer :
Bij de turbo motor is theoretisch geen uitlaat het beste, de turbo heeft zo geen tegendruk en kan goed op toeren blijven, het turbogat wordt dus kleiner. Bij de 1.8T motor die boven de 210 PK getuned is, wordt aangeraden minstens een 63.5 mm systeem te monteren. Dit zorgt voor minder tegendruk, dus kan de warmte en de hete gassen het traject zo snel mogelijk verlaten.
"deze informatie is afkomstig van
http://www.dbmengineering.nl/tuning/uitlaatsystemen/ "
Normaliter bij een standaard 3L zal je weinig merken.
Dit komt doordat de Torque Limiter (Koppel/brandstof injectie) begrensd wordt echter als je de uitlaat monteert en je laat hem daarna opmaat chippen dan worden oa de Torque limiters aangepast waardoor de motor meer brandstof krijgt.
Met zo'n uitlaat en chip op maat is het dus mogelijk dat je meer vermogen haalt.
Koppel wordt echter altijd bij een 3L begrensd op +- min170nm/max190nm dit komt door de koppeling ed. Bij handschakel is max. 250nm bij orginele turbo ed mogelijk daardoor zal je verhoudingsgewijs meer pk's behalen maar niet meer koppel (Wel een gelijkmatigere grafiek is mogelijk)
**Bericht aangepast**
-> Om discussie over wel/niet hebben van tegendruk te voorkomen.
Tegendruk heb je nodig als de motor nog
geen turbodruk heeft. Dan heb je makkelijk gezegt een atmosferische motor die tegendruk nodig heeft om kracht te kunnen leveren.
Op het moment dat je turbodruk hebt zou je het liefst een Freeflow uitlaat of zelfs geen uitlaat willen hebben omdat dan de turbo zorgt voor de luchtverplaatsing dus dan is elke tegendruk een beperking. Het is een compromis.
Omdat je bij deze uitlaat geen grotere diameter ed. hebt lijkt me dit een prima uitlaat als vervanger (vooral als je hem wilt laten chippen bijv)
Correct me if im wrong
All met al Mooie prijzen man

Lupo 1.2TDI Reflex Zilver =Airco, Stuurbekrachtiging, Centrale vergrendeling, CC + 87pk 180NM
Ibiza 1.9TDI (Soon, 285pk/520nm)
Golf2 MK2 VR6 "Turbo in progress" =Totaal aangepast.