Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Introduceer jezelf en je auto(s). Daarna kun je het topic gebruiken om je onderhoud bij te houden of je modificaties te laten zien!
David3L
3L Makker
3L Makker
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 apr 2014, 13:42
Echte naam: David
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 103.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Eindhoven

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door David3L » 06 sep 2016, 19:26

Mn luupje is helaas afgekeurd omdat de accu los staat. Nou heb ik die inderdaad 2 jaar geleden vervangen, maar dat is al 2 keer door de keuring gekomen. Hij staat gewoon achterin in de accu bak, maar hoe hoor je die dan vast te zetten? De vorige stond precies op dezelfde manier...

Tips?

3L-Emiel
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Berichten: 2443
Lid geworden op: 12 jan 2014, 17:23
Autotype: Overige autotypes
Brandstof: Normale diesel

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door 3L-Emiel » 06 sep 2016, 19:49

Normaal zit er een stale plaat in de bak geschroefd. Hierop komt de accu te staan met een klem.

Ook te zien in mijn topic http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=14&start=440#p48479, bij het vernieuwen van de accu

lupocor
Vriendelijke ebay held
Vriendelijke ebay held
Berichten: 1788
Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:59
Echte naam: cor
Autotype: Overige autotypes
Kilometerstand: 68.000
Transmissie: Handgeschakeld
Locatie: emmen

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door lupocor » 06 sep 2016, 21:36

de accu zit achterin net zo vast als voorin door middel van een beugel die over de onderste rand van de accu vastgezet word.
aan de andere kant schuif je eerst de accu onder een vaste soort van hoekplaat en daarna gaat de andere losse beugel erop en word meestal door middel van een bout vastgezet.

David3L
3L Makker
3L Makker
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 apr 2014, 13:42
Echte naam: David
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 103.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Eindhoven

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door David3L » 06 sep 2016, 23:49

Apart, die beugel zit er bij mij niet bij, misschien omdat het een deense lupo is...

heb het opgelost met een spanbandje, ben benieuwd wat ze er morgen van zeggen bij de herkeuring :lol:

Ook vreemd dat hij al al iets van 4 keer is goedgekeurd!

Gebruikersavatar
Pluto
3L Maat
3L Maat
Berichten: 163
Lid geworden op: 15 feb 2016, 21:20
Autotype: non-3L Lupo TDi
Kilometerstand: 333.000km
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Jazzblue - LW5Z
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Fryslân

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door Pluto » 08 sep 2016, 22:59

David3L schreef:Apart, die beugel zit er bij mij niet bij, misschien omdat het een deense lupo is...
Ja, bij Deense 3L's zit de accu met een "BØGEL" vast ! :mrgreen:
Jazzblue 3L-ish Lupo TDI 208 Kw, 532 Nm

David3L
3L Makker
3L Makker
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 apr 2014, 13:42
Echte naam: David
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 103.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Eindhoven

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door David3L » 31 okt 2018, 10:07

Ik ben weer vele kilometers verder! Heb inmiddels 100.000 km met mijn lupo gereden. Onlangs de distributieriem vervangen, en ik had een kapotte wiellager, nadat ik iets te enthousiast door een iets te diepe goot was gereden.

Bij welke kilomterstand is de versnellibgsbak aan vervanging toe? Ik zit nu op 185.000, en mn 2e distrubutieriem. Ik merk dat hij langzasm in zn achteruit gaat, de andere versnellingen zijn geen probleem.

Gebruikersavatar
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Berichten: 5852
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:35
Echte naam: Melvin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Zwolle

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door Nietsnut » 31 okt 2018, 11:03

Wanneer is de basisinstelling voor het laatst gedaan David?
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Huidig: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.

Gebruikersavatar
Wolf
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Berichten: 1168
Lid geworden op: 13 jan 2014, 14:03
Echte naam: Dirk
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 03 jan 2005
Kilometerstand: 257.000
Transmissie: Automaat
Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Drenthe !
Contacteer:

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door Wolf » 31 okt 2018, 12:57

Bij 185.000 hoeft de bak nog niet aan vervanging toe te zijn, maar alles hangt af van het gedane onderhoud. In de link onder mijn bericht vind je de onderhoudshistorie van mijn Lupo, die qua leeftijd naast die van jou op de productieband gestaan kan hebben.
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375



Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij :cry:

David3L
3L Makker
3L Makker
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 apr 2014, 13:42
Echte naam: David
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 103.000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Laserblue pearleffect - LC5J
Brandstof: Normale diesel
Locatie: Eindhoven

Re: Mijn Laser Blue Pearl 3L uit Denemarken

Bericht door David3L » 08 mei 2019, 08:47

Basis instellingen worden regelmatig gedaan, en hebben geen effect op het langzaam in zn achteruit gaan.

Ik ben vorige week door de 200.000 km barrière gereden 😀

Ik heb weer een nieuwe uitdaging, mn sigarettenaansteker plug geeft geen spanning meer.

Ik vermoed dat het hiermee samenhangt:
Afbeelding
Dit is onder het dashboard aan de bijrijderszijde. Bij het uploaden is de foto kennelijk op zijn kop gezet 😂

Maar ik ben er nog niet achter waar die kabel hoort te zijn aangesloten. Ik heb al geprobeerd hem tegen de carrosserie te houden, maar daardoor ging de aanstekerplug niet werken, al kan het zijn dat ik geen goed contact had gemaakt. Weet iemand de oplossing? Alvast bedankt!

Plaats reactie

Terug naar “Introductie”