voorstellen met de Planet zilvere 3L

Introduceer jezelf en je auto(s). Daarna kun je het topic gebruiken om je onderhoud bij te houden of je modificaties te laten zien!
Plaats reactie
mctraas
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Echte naam: Mark Traas
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 331.000
Transmissie: Automaat
Kleur: Planetsilver - LR7V
Brandstof: Normale diesel

voorstellen met de Planet zilvere 3L

Bericht door mctraas » 13 jan 2020, 19:42

Beste leden,

Sinds 23 november 2019 ben ik in het bezit van een Planet zilvere lupo 3L.
Zelf ben ik in het dagelijks leven mechanical engineer en heb 10 jaar lang een bijbaan als automonteur gehad, verder woon ik in Zeeland.
Voor de aankoop mezelf goed verdiept in voor en nadelen/ aandachtspunten bij een 3L.
Via BDP Automotive (adverteerder op Marktplaats) mijn nieuwe liefde gekocht.
Hij is van 2001 en is geïmporteerd vanuit Duitsland.
Hij beschikt over een aantal opties zoals: stuurbekrachtiging, cruisecontrol, stoelverwarming,airco, gti koplampen met xenon.
Er staat nu 331.000 km op de teller en begin januari kwam hij bijna moeiteloos door de keuring. (alleen derde remlicht defect)
Hij heeft pas een grote beurt gehad met nieuwe filter/olie/ banden/ drukaccumulator(preventief).
Hopelijk ga ik er veel onbezorgde km's tegemoet, dit zeg ik wel met mijn vingers gekruist want ik weet dat het volgende eraan komt:
schokbreker's achter zijn zweterig/versleten, draagarmrubber is slecht, ik heb het idee dat er een wiellager slecht is en de airco is ergens lek. Verder Ligt er een EGR-delete pipe klaar voor de longen wat schoner te houden.
Nog genoeg te toen in de toekomst aan het spaarvarken.
Oohjah mijn gem. verbruik is 4l/100 km (1:25) hoeveel beter kan het verbruik worden als ik mijn (slechte) wiellagers vervang?
Het kenteken is trouwens 93-KBS-7, is dit kenteken bekend bij de 3L vrienden?

(Ps. ik vindt het jammer dat ik de afbeeldingen op dit forum niet geopend krijg, waaraan kan dat liggen?)

Alvast bedankt voor de zeer interessante informatie op dit forum.

Mvg.

Lupo 3L fan Mark

Johan
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Autotype: Overige autotypes

Re: voorstellen met de Planet zilvere 3L

Bericht door Johan » 14 jan 2020, 20:28

Welkom Mark

Mooie intro heb je.
Je zegt dat je auto bekend is op het forum. Waarvan dan?
Daarnaast schrijf je dat je Lupo uit Duitsland komt.
Vaak zijn die destijds teruggeklokt, waardoor het zou kunnen dat ook jouw 3L nog meer km heeft gemaakt dan de 331K.

Succes en veel plezier met je auto

Plaats reactie

Terug naar “Introductie”