
Het plan is om na mijn studie de 3L te bewaren. Ik kan altijd slecht afscheid nemen van mijn vervoersmiddelen / hobbys. Mijn brommer die ik op mijn 16e nieuw bij de dealer kocht, heb ik ook nog steeds. Het plan is om de 3L helemaal aan te passen om NOG zuiniger te zijn, zodra ik klaar ben met mijn studie. Tegen die tijd hoop ik dat niets te gek is....ander spruitstuk, uitlaat, gasinjectie, echte zonnepanelen? en weet ik veel wat voor ideeen ik nog meer krijg.
aankoop bij Emile Bakker, in Februari 2010.
incl 6 maanden Bovag garantie. Modeljaar en bouwjaar 2000. 172.000km.
extra set winterbanden, en gloednieuwe zomerbanden en afleverbeurt.
let op de lelijke roestplek bij de wielkast...die "zat" aan beide kanten.
Daar komen we later op terug...
In retrospect zou ik met de kennis die ik nu heb nooit deze 3L hebben gekocht.
Er ontbrak eea, en de algehele staat van onderhoud was niet best. Maar toen wist ik er nog te weinig vanaf.


ophalen op 2 Maart


Eerste update was een heuse 3L club mattenset.
daarna kwam er een dashboardkastje met type 2 bekerhouders in.
Dat was een beetje pas/meetwerk in mijn modeljaar 2000
tevens is zo een dashboardkastje redelijk uniek bij de 3L. Af fabriek nooit leverbaar geweest

daarna kwamen er speakers in de originele plekken bij de achterzijde, achter zelf bewerkte zijpanelen.


en tweeters aan de bovenzijde van de C stijlen

ik vond het leuk om de 3L een soort badge op de grille te geven zoals een bluemotion dat ook heeft.

Op vakantie pastte er prima een tweetal fietsen in de achterbak

Aug 2010, clubmeeting louwman museum in Den Haag

originele-staat herstellen, deel 1. de missende motor bodemplaat aanschaffen.

en deel 2. het isolatiemateriaal van de motorklep....

ook scoorde ik een hoedenplank. wel verkeerde kleur....dus zelf een persoonlijk tintje gegeven

via ebay duitsland kocht ik een unieke FSI <01 spoiler.

september 2010
de goede groene duitse milieusticker gefixt

13Nov 2010 gaf ik de Lupo 3L een onderhoudsbeurt samen met Pim en Robin.
Deze minimini meeting kan worden beschouwd als een soort beta versie van wat later de "klusmeetings" zouden worden
werkzaamheden : bandenwissel --> winter. oliewissel 5w40 --> 5w30. , oliefilter.
km stand was destijds rond de 190.000




1 dag later kon ik ergens in Rotterdam samen met Robin langs bij een Russische man die audi A2 3L wieldoppen had liggen....
ik heb er een zooitje gekocht. hier hebben de doppen nog Audi logos

20Nov 2010
forummeeting,

en Pim monteerde een nieuwe accumulator

Robin had een Wolfsburg badge gefixt.
leuk detail, want de 3L is daadwerkelijk in 2 fabrieken gebouwd : Duitsland (wolfsburg) en Belgie.
Wolfsburg is natuurlijk de enige echte VW geboorteplek. dus ik ben er trots op :0

clubstickertje dr op

Vw logos in de wieldoppen gemaakt

uitlijnen....het spoor is op "0" gezet. voor extra zuinig rijden

Met Robin ging ik naar Emile bakker in Januari

reden was wat spuitwerk aan de 3L...

spoiler gemonteerd en gespoten

15 Januari, rond de 198.000km is een nieuwe brandstoffilter gemonteerd, en dat was nodig!


Vlak daarna kreeg ik vervelende wisselvallige startproblemen.
oorzaak was een kapot relais 109.
maarja, kom daar maar eens achter

Jan 2011. clubmeeting De Meern

12 Feb
eindelijk! 2 ton!

Vlak daarna was er een klusmeeting...
mooie osram knipperlichten voor de voorzijde


EGR is afgesloten door Dennis

cambridge achterlichten van Pim Broerse gekregen en kentekenplaat direct tegen de bumper voor & achter.

een lekker taartje

heldere model zijknipperlichtglaasjes

LED in het interieurlampje

LED kentekenverlichting

helaas...de nieuwe filter was niet helemaal goed. hij klikte niet goed met het T stukje vast....met enorme lekkage als gevolg

dus maar nieuwe filter laten doen door de dealer, en alles laten reinigen onder de kap

polo 6R antenne

2 maart 2011.....
een dag die ik liever vergeet
2700 euro schade gereden


maar, uiteraard laten repareren!
( was niet verzekerd destijds helaas....)



nieuw cambridge achterlicht, meegespoten achterbumper, meegespoten mistlampkapjes voorbumper


2 van deze zware jongens laten verwijderen uit de achterbalk....15,7 kilo lichter....nog zuiniger!



na die schade heb ik nog wat TLC aan de 3L gegeven.
hier een luchtzeef voorzijde. die mistte ik ook

3April 2011
weer een kleine klusdag met Timo, Robin en Pim
zomerbandenwissel

herstelwerkzaamheden gasdemper achterklep

windschermen gekocht



CV op afstandsbediening klapsleutels en Alarm gekocht, en ingebouwd door Marten en robin


met origineel Led lampje voor bij de deurpin a 28 euri

nieuwe upgrade....type 1 opbergvakjes, en 2 type 2 bekerhouders.
uniek...want zo worden ze niet geleverd door VW.


27 mei 2011
weer wat missende onderdelen aangevuld...
wintertrui via David

sleepoogafdekdopski

dopski

schuimpie

ultrasone sensoren voor alarm krijgen een plekje :

luchtfilter beschermkap

Brilfach, geregeld door Emiel!

tijdens de Zeelandmeeting. Foto door mezelf, Dennis en Emieleke. en Timo



veerpootdoppies

nog meer rubbertjes

mooie schroefdopjes voor de kentekenschroeven

luxe hoofdsteunen uit een golf

standardplast geluidsisolatie in de deuren. voor mooier geluid uit de speakers

extra stroomkastje

accu wintertrui. ook redelijk uniek

ik ontdekte dat de motorkap niet origineel lichtgewicht aluminium was maar van staal....
dus keek iedereen een beetje rond voor me....met resultaat! een goede kap in de goede kleur op de kop getikt!
verschil was 8 kilo. en de kleur was mooier (rechts)

meeting Zwolle


de zwarte grille vervangen door een originele groene grille.
wel weer met zelfgeplakt 3LTDI logo

het interieur gaat er uit....Johan gaat hem uitgebreid cleanen voor me

en weer helemaal schoon!


en oja, een geinigheidje....een zonnepaneeltje

en de eco wieldoppen zitten er weer op

oranje gloed uit cambridge lampen gehaald, en cupra lip erop


donker hemeltje en c stijlen

nieuw pookie

Een Eagle "cruise control", maar dan op een 2.0 manier weggewerkt

stuurkogel vervangen

lekkende dieselslang vervangen en g81 sensor + kabelboom vervangen

FSI velgen gescoord

brakemax remschijven

nieuwe ruitenwisser mechaniek

[youtube][/youtube]
homemade EGR afdekplaatjes vervangen door OEM, en warmtewisselaar verwijderd


seat arosa achterlichtschroefafdekkapje geplaatst

zwarte binnenspiegel uit lupo GTI

lupo GTI voorruit

onderhoud

schoongemaakt

distri riem vervangen bij 145.000
de oude is waarschijnlijk nooit vervangen bij de afleverbeurt, ondanks dat dit wel op de factuur stond.
en bij 120 misschien ook niet, is niet in boekjes terug te vinden
resumerend, zou het zomaar kunnen dat de riem er al sinds de 60.000 opzat, en dus een goede 180.000 gelopen heeft
en hij stond echt op springen!

speling gangsteller vervangen + nieuwe kopp cil

bartbuis!


frisse naafkappies

250k

echte GTI ruitenwisserarmen met bladentijd om de balans op te maken.
aankoop bij 170dkm
dus nu zelf 80.000 gereden.
- Originele motor (normaalgesproken redelijk logisch, maar het had nie veel gescheeld met die oude distri riem)
- Originele tandempomp (heeft gelekt, maar pakkingen vervangen was voldoende)
- Originele versnellingsbak, niet gereviseerd. (wel preventief olie vervangen bij 220dkm, geen metaalsporen in oude olie, extra veel nieuwe olie erin door schuin opkrikken)
- Originele gangsteller en deksel
- Originele hydrolische pomp (preventief o-ringetjes vervangen)
- koppelingscilinder vervangen bij 245dkm. (Die heb ik preventief vernieuwd, maar mijn oude koppelingscilinder rijdt vrolijk rond in de 3L van een ander forumlid )
- koppeling en geleidebus vervangen bij 180dkm

na het vervangen van de andere stuurkogel, laten uitlijnen

stalen remtrommels, netjes opgeknapt door melvin

onderweg naar Berlijn, nieuw Vmax record

Xenon GTI koplampen gescoord






nieuwe bumper ophanging en stootbalk van David gekregen

Wat regulier onderhoud, waaronder remcilinders en wiellagers achter, maart 2013


Foppe fixte de gong in de tellerunit, dus die bliepte voor het eerst, Maart 2013


wat zonnige fotos

wat schoonmaakwerk

GTI tellerringen en kokers


toffe meeting fotos , de brabant belgie meeting





Audi TT pedalen

Een webasto panoramadak uit een renault twingo




met originele bedieningsknoppen van een Lupo

een FK ak street demperset


en uitlijnen...

een geweldige 12 landen eurotrip
Nederland, Belgie, Frankrijk, Andorra, Spanje, Monaco , Italie, Oostenrijk, Liechtenstein, Zwitserland, Duitsland, Luxemburg
goed voor 4300km







mijn vriendin heeft de auto ook aangepakt

we kochten een gele 3L erbij

een FOPPE OBD display ingebouwd


[youtube][/youtube]
startmotor problemen....en de auto was best vies

maar weer gefixt en gewassen
300.000km behaald !

Seat Arosa type 2 verwarmingsknoppen

en met verlichting

Op vakantie naar Hongarije (Willem) is de auto herspoten
Details...





en een linkje naar het hele topic : http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=18&t=1041
en ik werd biodiesel-rijder

landenstickers onder de kap

OEM GTI gordels

en verder moet ik het nog even aanvullen