Km-stand: 290.729

Melvin, wat was de reden dat jij je olieniveau-sensor hebt vervangen? Geen signaal, of te vroeg signaal?Nietsnut schreef:05 juli 2014
Er is weer een klein klusje gedaan, kilometerstand is 287.814 ... ....
olieniveau sensor vervangen... ...

Eigenaresse is nog steeds van mening dat ik haar auto lekkerder vind rijden en wil hebben. Prima dusAndreas schreef:Niet voor de tijd dus![]()
Is de eigenaresse er nog steeds blij met de A2?

Niek schreef:Melvin, wat was de reden dat jij je olieniveau-sensor hebt vervangen? Geen signaal, of te vroeg signaal?Nietsnut schreef:05 juli 2014
Er is weer een klein klusje gedaan, kilometerstand is 287.814 ... ....
olieniveau sensor vervangen... ...
Bij mijn 3L wordt ik gek van dat ding; direct achter iedere rotonde waar ik overheen ben gesurfd gaan er allerlei toeters en bellen (het rode oliekannetje) af op mijn dashboard. Als mijn oliepeil op maximaal staat valt het wel mee, maar zodra het oliepeil maar een beetje gezakt is dan is het steeds feest. Met name bij koude motor treedt dit probleem op. Vervelend.

Er is een oplossing voor, zet er een druksensor in met de mechanische uitlezing in de cabine en je weet wat er speelt. Nadeel is dat je een olieleding naar binnen moet trekken, via je raam bijvoorbeeld. Het hoeft echter maar een half uurtje te zijn en je weet genoeg.Niek schreef: olieniveau-sensor ..... .... olieDRUK sensor.
Olieverbruik: ja (nog steeds, helaas) maar zelfs met mijn oliepeil op maximaal begint dat ding te piepen na het verlaten van een rotonde. Irritant. Overigens wil ik er bij de eerstkomende beurt naar laten kijken. Sorry voor het vervuilen van je draadje Melvin.

Gerrit Speek zegt het volgende: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17964.htmlVAG-COM Version: Release 409.1-S
Control Module Part Number: 045 906 019 BL
Component and/or Version: 1,2l R3 EDC 0001SG 4919
Software Coding: 00005
Work Shop Code: WSC 02154
Additional Info: WAUZZZ8Z64N010204 AUZ7Z0C2461257
1 Fault Found:
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-10 - - - Intermittent

Lijkt wel of ie nat is geweest...Nietsnut schreef:Maar wat me wel opviel waren de kreukels die het oude filter had

HIER staat mijn topic.

Hepburn schreef:Er zijn nieuwe bandjes besteld voor de A2; 4 stuks Bridgestone 145/80R14 zomerbanden voor samen 335 euro inclusief montage. De zomerbanden gaan het net niet het hele seizoen redden en daarom wil ik nieuwe banden onder de wagen hebben daar het nu natter op de weg wordt.