broodplank schreef:Hemeltje moet je gewoon loshalen en boenen zoals je je panelen hebt gedaan. En dan een middagje drogen in de zon (als die deze zomer nog komt :| ). Hoeveel was je kwijt voor de interieurdelen?
Alles op z'n tijd...
Ongeveer 330 euro volgens mij, maar ik heb besteld:
4 deuropeners
4 deurgrepen
4 deurgreepafdekplaatjes
4 stoelontgrendelaars
komt neer op 165 per auto. (de tweede set is voor de blauwe Lupo).
Het is gewoon zorgen dat je interieur netjes blijft, ik vind het prettig om in een verzorgd uitziende auto te rijden (inkoppertje; ja de auto wordt niet vaak gewassen, ik weet het) en daarme bedoel ik technisch goed maar ook optisch. Dat de auto vies is is jammer dan maar er zitten geen deuken/krassen/roestplekken op mijn auto, nu hij gewassen is zou je niet zeggen dat het een auto uit juli 1999 is.
Ik zat nog even na te denken over het ontwerp van de FSi-velg... en vond hem best wel sterk lijken op die van een Porsche 924! Beide 8-spaaks en een breedachtige flens...
broodplank schreef:Ik wel haha. Moet geen Porsche in mijn garage hebben. Midlife crisis autotjes. Rij liever in een echte auto;
S65 AMG
RS6 MTM (702 PK)
BMW M5
Je rijdt als een koning en hebt heel wat power onder je kont.
Heb zelf een Porsche Boxster S uit 2011 gereden. Ik vind het gewoon 10x niks. Beleving is wel gigantisch en dat ding rijdt ook als een kart maar als je het moet opnemen tegen een RS6 Avant dan win je het niet. (De 500PK versie, niet eens de 703PK versie). De normale RS6 (5 deurs) die is nog ietsje sneller dan de avant. Kom je dan aankakken met je Porsche haha.
"Moeten winnen van een ander" is een manier om ernaar te kijken, maar er is altijd wel iemand met een snellere wagen dan hetgeen jij dan net inzit, ik probeer een wagen te rijden die ik leuk vind, daarom heb ik ook een BMW 635CSi voor de hobby. Niet vreselijk snel naar hedendaagse maatstaven maar in 1983 was 0 - 100 in 7 seconden heel wat! En met die auto heb je het gevoel in een slagschip te zitten, alles is groot en zwaar, vreselijk grote motorkap waar een 6 in lijn (M30B35) in de lengterichting is geplaatst en die bij hoog toeren heerlijk brult en snerpt, afhankelijk van waar je staat/zit.
Als ik de lotto zou winnen zou ik een BMW M5 optisch laten terugbouwen naar 520 want ik hou van understatement. En ik zou meer tijd overhouden om te gaan fietsen, dat is ook erg leuk!
broodplank schreef:Porsche heeft als imago snelle auto's te bouwen. Die imago is blijven hangen en het klopt gewoon niet meer. Die dingen zijn traag en zien er van binnen uit alsof het is ingericht door een stagiaire. (mening). Ik vind het persoonlijk gewoon een vrouwen auto. Een man hoort gewoon een groot gigantisch bak te rijden ipv zo een porsche (als je het kan veroorloven)
Ik vindt grote auto´s dus ook niets, misschien een verlengstuk van iets ......de bocht om en remmen gaan gewoon nooit zoals een lichtere auto, het gewicht speelt altijd parten. Ik zie het op het circuit ( of de Nurburgring) steeds weer, die dingen zijn gewoon te zwaar. Daarbij heb ik ongeveer 20jr vrachtwagen gereden, hoeft even ook niet meer :D
Oja, die BMW is zeker een verlengstuk van mijn veels te kleine ...! Voordeel van zo'n kleine is dat je er niet op kan gaan staan en dus ook niet snel op je pik getrapt bent
Heb weer even aan mijn mooie zilveren Lupo gewerkt vandaag samen met Emiel (in Purmerend).
Oud:
Nieuw:
Je begint door ruimte te creeren in je interieur, dan haal je de binnenlijsten eraf met de hand, je plakt tape op de lak om het raam om de buitenkant en steekt een stuk schuin afgeknipt (= scherp!!) snijdraad door de kit heen met een punttang, daarna doe je de snijdraad op een klosje om je vingers heel te houden. Om met het klosje te werken zijn 2 mensen nodig en Emiel was zo vriendelijk om mij uit te leggen hoe dit werkt THX mate!!
[youtube][/youtube]
Dit setje (ramen, raamrubbers en C-stijlen) heb ik van Cor Fokkes overgenomen (bedankt Cor!), de C-stijlen waren een beetje vies maar die heb ik met de bekende Vanish Oxi Action en een nagelborsteltje weer als nieuw gekregen (heb ik samen met de deurpanelen gedaan enkele weken terug).
Door het verwijderen van de kit (die overigens nog niet helemaal verwijderd is > tips welkom!) is het wat leijk geworden, dat ga ik met grondlak en kleurlak nog afwerken.
Enne, Emiel bedankt voor je hulp! Zonder jou had het niet zo netjes gegaan!
heel gaaf
een oer-99 model, maar dan wel met allemaal gave opties. zonder opsmuk...maar alles wat je doet, doe je wel in 1x goed
Eigenlijk zou je, gewoon omdat het met een 99'er kan, omdat er toch allemaal dummyknoppen zitten, dit opbergvakkie van 5 euri nog moeten nemen :
Maar de ervaring leert mij dat alles wat ik je aanraadt aan upgrades, toch niet wordt gedaan net als het afsluiten van die EGR :p
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow]topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raamstopic
Haha David! Ik hoed idd geen centrale vergrendeling in de auto, of 8 luidsprekers en de EGR laat ik lekker zitten idd. Ik maak het spruitstuk wel gewoon schoon af en toe. En dat opbergvakje heb ik niet nodig omdat ik geen spullen in de auto meeneem... Dus de dummyknoppen zitten daar goed!