En even wat opruimwerk gedaan in de auto, ik heb nogal wat electrische verbruikers toegevoegd dus dat moest netjes aangesloten worden.
Bij Conrad heb ik deze stekkerdoos besteld met 3 sigaretplug-aansluitingen en 1 USB-aansluiting (kostte iets van 20 euro) en in de wagen-eigen kabelboom gesoldeerd net voor de wagen-eigen sigarettenaansteker. De 10A zekering heb ik eraf geknipt en loopt nu gezekerd over de 15A hoofdzekering in de zekeringenkast. De afzonderlijke verbruikers zijn apart gezekerd.
Dan de stekkerdoos rechts van de pedalen geplaatst
Een USB-poort gekocht (e 15)
Wipschakelaar voor de dashcam (met trekontlasting ivm de duurzaamheid)
Universele
telefoonhouder geplaatst (e 30) (de Brodit voor HTC Desire eruitgehaald) ivm
aanschaf andere telefoon en de draad zolang gelaten dat ook telefoons met de laad-aansluiting boven gevoed kunnen worden.
En dan is dit het resultaat: boven de Webasto klok met temperatuursensor (die de temperatuur per sms aan mijn telefoon door kan sturen). Hier is voor gekozen omdat ik het leuk vind, nodig is het niet. Onder de dashcam schakelaar en een 1A USB-laadpunt om tablets/smartphones op te laden.
* De
telefoonlader staat op de constante plus en is altijd aan
* De
USB-aansluiting idem
* De
Siemens GSM staat altijd aan ivm bereikbaarheid om de Webasto aan/uit te schakelen per sms.
* De
dashcam staat op de constante plus en staat aan als ik de schakelaar op 'aan' zet. Deze trekt 3W en zorgt voor een lege accu, geschakeld op de constante plus zorgt ervoor dat ik de cam ook als parkeercamera kan gebruiken.