Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
- Buzz_4stroke
- Allemans 3L vriend

- Echte naam: Chris
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 28 mar 2002
- Kilometerstand: 240.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Flash Rood - LP3G
- Brandstof: Normale diesel
Re: Diesels van >15 jaar worden geweerd in centrum Utrecht
- Inschatting hoeveel ontheffingen en verleend zullen worden en op welke gronden, uitgesplitst naar aantal ontheffingen per soort.
HIER staat mijn topic.- Riggard
- Allemans 3L vriend

- Echte naam: Richard
- Kilometerstand: 000.000km
Beetje kansloos om op die manier het proces te frustreren... daar is de WOB niet voor bedoeld.
Voorts; euronormering is niet iets wat wordt 'toegekend' aan een auto. Een auto heeft simpelweg een uitstoot die voldoet aan een euronorm.
Voorts; euronormering is niet iets wat wordt 'toegekend' aan een auto. Een auto heeft simpelweg een uitstoot die voldoet aan een euronorm.
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: David (op zn engels)
- Kilometerstand: 384.000km
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Contacteer:
* welke type auto's hebben in Nederland een euro 3 of euro 4 goedkeuring met een DET van voor 2001.
* Hoeveel van dit type auto's staan er op dit moment geregistreerd in Nederland.
* hoe staat de gemeente Utrecht tegenover het onterecht weren van deze autos
* hoeveel geld zou het kosten om deze uitzonderingsgevallen elekronisch toe te voegen aan de database, met andere woorden, dat 2001 autos + de vooraf bepaalde euro 3/4 <2001 modellen worden toegelaten.
* hoeveel autos binnen de gemeente Utrecht zouden een slooppremie kunnen krijgen terwijl deze autos eigenlijk toch aan de euro 3/4 normen voldoen.
* Hoe verhoud dit bedrag zich tegenover het antwoord van 2 vragen terug.. M.a.w is het niet kostenefficienter om de zogenaamde pre-adapters in een seperate database op te nemen, dan deze autos op een hoop te gooien en een slooppremie toe te kennen
* Hoeveel van dit type auto's staan er op dit moment geregistreerd in Nederland.
* hoe staat de gemeente Utrecht tegenover het onterecht weren van deze autos
* hoeveel geld zou het kosten om deze uitzonderingsgevallen elekronisch toe te voegen aan de database, met andere woorden, dat 2001 autos + de vooraf bepaalde euro 3/4 <2001 modellen worden toegelaten.
* hoeveel autos binnen de gemeente Utrecht zouden een slooppremie kunnen krijgen terwijl deze autos eigenlijk toch aan de euro 3/4 normen voldoen.
* Hoe verhoud dit bedrag zich tegenover het antwoord van 2 vragen terug.. M.a.w is het niet kostenefficienter om de zogenaamde pre-adapters in een seperate database op te nemen, dan deze autos op een hoop te gooien en een slooppremie toe te kennen
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Buzz_4stroke
- Allemans 3L vriend

- Echte naam: Chris
- Productiedatum: 28 mar 2002
- Kilometerstand: 240.000km
- Kleur: Flash Rood - LP3G
Nee, Wob is bedoeld om burger de kans te geven om antwoorden op vragen te krijgen, waarop ze normaliter geen antwoord zullen krijgen omdat ze er gewoonweg geen zin in hebben.Riggard schreef:Beetje kansloos om op die manier het proces te frustreren... daar is de WOB niet voor bedoeld.
HIER staat mijn topic.- foppe
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
via flitsservice wist iemand dit te vertellen:
zadkine schreef: Ik meen me nog te herinneren dat in Duitsland het hoog gerechtshof gehaqkt gemaakt had van milieu besluiten op basis van leeftijd auto's. Onder druk van BMW en ,mercedes die al lang voor de katalysator verplichting hun auto's daarvan voorzagen.
Dit is de hoofdreden dat Duitsland nu dat stikker systeem kent ipv leeftijds grenzen.
Of je dit kan gebruiken in een rechtszaak weet ik niet, maar je kunt het altijd proberen aan te voeren als reden
dat het besluit van Utrecht in strijd is met behoorlijk bestuur.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs 
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Willemvee
- Hemelse Vriend

- Echte naam: Willem
- Autotype: Overige autotypes
- Productiedatum: 10 jul 2008
- Kilometerstand: 270.000
- Transmissie: Handgeschakeld
Het is wel een argument natuurlijk. En we zitten in de EU, daarom snap ik helemaal al niet dat een werkend systeem uit Duitsland hier niet overgenomen wordt.
Waarschijnlijk een ernstige vorm van het 'not-invented-here-syndroom'.
Hadden die bestuurders in Nederland daar een pilletje tegen ingenomen, dan was nu de economie een stuk beter geweest, had half Nederland inmiddels vol gelegen met zonnepanelen, was het streefdoel waar het het milieu betreft inmiddels gehaald, en en en en...

Waarschijnlijk een ernstige vorm van het 'not-invented-here-syndroom'.
Hadden die bestuurders in Nederland daar een pilletje tegen ingenomen, dan was nu de economie een stuk beter geweest, had half Nederland inmiddels vol gelegen met zonnepanelen, was het streefdoel waar het het milieu betreft inmiddels gehaald, en en en en...
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
- Wolf
- 3L Vriend voor het leven

- Echte naam: Dirk
- Productiedatum: 03 jan 2005
- Kilometerstand: 257.000
- Kleur: Sagegreen met. - LA6Q
- Contacteer:
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2014/12/12/beantwoording-kamervragen-over-fijnstofproductie-van-elektrische-auto-s.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
in het kader van de fijnstof discussie...de beantwoording van de kamervragen over fijnstofproductie van elektrische auto's.
in het kader van de fijnstof discussie...de beantwoording van de kamervragen over fijnstofproductie van elektrische auto's.
Mijn Lupo 3L - 2005 - Sagegroen ! http://www.3lvrienden.nl/viewtopic.php? ... stelt#p375
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
Na 8 jaar en 170.000km komt het afscheid dichterbij
-
WouteLLL
- Allemans 3L vriend

- Echte naam: Wouter
- Kilometerstand: 228.000km
Als ik dit zo lees komt tweederde van de hoeveelheid fijnstof dus blijkbaar van de banden en de remmen. Daaruit concludeer ik dat de 3L zeer weinig fijnstof uit zal stoten vanwege het lage gewicht.
Misschien kan men dan beter naar de banden en remblokken gaan kijken i.p.v. de EURO-norm? Of is dat te ingewikkeld voor de ambtenaren in Utrecht? Dan mag je straks alleen in Utrecht rijden als je houten wielen hebt.
Misschien kan men dan beter naar de banden en remblokken gaan kijken i.p.v. de EURO-norm? Of is dat te ingewikkeld voor de ambtenaren in Utrecht? Dan mag je straks alleen in Utrecht rijden als je houten wielen hebt.
- Foitoch
- Nieuwe vriend

Gevonden, kijk maar eens op bladzijde 26, daar staan je harde feiten. Het Umweltbericht 1999/ 2000 van Volkswagen: http://de.volkswagen.com/content/medial ... 2_file.pdffoppe schreef:Niet helemaal Nico
http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_emissiestandaard
Om aan Euro 4 te voldoen, moet je voldoen aan:
- CO = koolmonoxide 0,50 gr/km
- HC = koolwaterstoffen HC + NOx 0,30 gr/km
- NOx= stikstofoxiden 0,25 gr/km
- PM = fijnstof 0,025 gr/km
Die gegevens, daar wil ik achter komen. Wie meet dit, bepaalt dit? Ik wil officiële cijfers hebben, harde feiten. Alleen daarmee heb je een poot om op te staan. Niet met een artikel van de autoweek o.i.d.
Daar staat dus D4 norm, uitleg daarover op: http://www.kfztech.de/Auto/plakettenverordnung.htm
- Riggard
- Allemans 3L vriend

- Echte naam: Richard
De informatie is ook benodigd bij het aanvragen van de europese typegoedkeur, dus is in principe gewoon inzichtelijk, zal 'm even opzoeken voor de luup.
- tiemen
- Allemans 3L vriend

- Echte naam: Tiemen Harte
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Contacteer:
NIet heel duidelijk en ik had misschien mijn mobieltje landscape moeten houden maar....
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Geen Lupo meer boehoeooohoeeee.
- Willemvee
- Hemelse Vriend

- Echte naam: Willem
- Productiedatum: 10 jul 2008
- Kilometerstand: 270.000
Ze zijn gek daar in Utrecht. Zo hebben ze de binnenstad ' verkeersluw' gemaakt door overal eenrichtingsverkeer van te maken, zodat je er ongeveer twee keer zo lang over doe om van A naar B te gaan in die stad.
Maar goed, een echt verstandig beleid tegen fijn-stof is dus de verkeersaders zo aanleggen dat je zo min mogelijk hoef te remmen, groene golven bij verkeerslichten, enzovoort. En hoe vlugger je bent waar je wezen moet, hoe korter je uitstoot is.
Maar goed, een echt verstandig beleid tegen fijn-stof is dus de verkeersaders zo aanleggen dat je zo min mogelijk hoef te remmen, groene golven bij verkeerslichten, enzovoort. En hoe vlugger je bent waar je wezen moet, hoe korter je uitstoot is.
WouteLLL schreef:Als ik dit zo lees komt tweederde van de hoeveelheid fijnstof dus blijkbaar van de banden en de remmen. Daaruit concludeer ik dat de 3L zeer weinig fijnstof uit zal stoten vanwege het lage gewicht.
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
- Gargamel
- Goede 3L vriend

- Echte naam: Nico
- Productiedatum: 15 jul 2002
- Kilometerstand: 202000
- Kleur: Cedergroen - LK6Y
- Brandstof: 100% biodiesel
- Contacteer:
als ze werkelijk iets aan het uitstoot probleem willen doen, laten ze dan eerst alle scooters weren, veel effectiever! die stoten meer uit dan welke auto dan ook.
Als ik me niet vergis wil Amsterdam daar op inzetten, alle brommers elektrisch en je hebt het een stuk beter geregeld.
Als ik me niet vergis wil Amsterdam daar op inzetten, alle brommers elektrisch en je hebt het een stuk beter geregeld.
http://www.2N-biofuels.nl voor zuinig en Co2 neutraal rijden. En ook voor goede koffie!
- foppe
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Die worden al flink geweerd hoor, door de dure aanschaf/verzekering brommer rijbewijs.
Vroeger hoorde ik ze altijd voorbijsnerpen die scootertjes met expanse-uitlaat, tegenwoordig is het stil hier altijd.
Vroeger hoorde ik ze altijd voorbijsnerpen die scootertjes met expanse-uitlaat, tegenwoordig is het stil hier altijd.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs 
- Gargamel
- Goede 3L vriend

- Echte naam: Nico
- Productiedatum: 15 jul 2002
- Kilometerstand: 202000
- Kleur: Cedergroen - LK6Y
- Brandstof: 100% biodiesel
- Contacteer:
Bij ons in de stad nog niet hoor, stikt nog van die dingen,maar er wordt wel flink jacht op gemaakt door de politie, veel controles.foppe schreef:Die worden al flink geweerd hoor, door de dure aanschaf/verzekering brommer rijbewijs.
http://www.2N-biofuels.nl voor zuinig en Co2 neutraal rijden. En ook voor goede koffie!
- Bresjee99

- Echte naam: Robbin
- Kilometerstand: 410.000
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
Donderdagavond alles doorgekamd hier... moet altijd lachen als ik voorbij rij in m'n luupje...Blij dat ik die twee jaar doorgespaard heb toentertijdGargamel schreef:Bij ons in de stad nog niet hoor, stikt nog van die dingen,maar er wordt wel flink jacht op gemaakt door de politie, veel controles.foppe schreef:Die worden al flink geweerd hoor, door de dure aanschaf/verzekering brommer rijbewijs.
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
- Henk
- 3L Makker

- Echte naam: Bas
- Productiedatum: 01 nov 2000
- Kilometerstand: 254500
- Kleur: Jazzblue - LW5Z
- Brandstof: Premium diesel
Als ik in Utrecht zou wonen, dan ging ik op 1 jan 2015 naar het centrum met m'n Lupo.
Om vervolgens tegen de boete in bezwaar te gaan. Het beleid staat echt helemaal nergens op.
Om vervolgens tegen de boete in bezwaar te gaan. Het beleid staat echt helemaal nergens op.
- BYM

- Kilometerstand: 300067km
- Kleur: Moonsilver - LR7X
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn rekord:

Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
- Joch3m
- Handgeschakelde vriend

- Echte naam: Jochem
- Productiedatum: 21 aug 2012
- Kilometerstand: 101000
Yup, las het ook maar dan ouder dan 8 jaar (wat dus helemaal niet oud is). Alsof we allemaal geld zat op de bank hebben om een nieuwe auto te kopen.....
Seat Mii Sport met drive pakket
VW Lupo 3l moonsilver
VW Lupo 3l moonsilver
-
reichbus
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: Guus
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Kleur: Taftgroen - LA6N
Hier krijg ik dus jeuk van. Dat ze wat willen doen aan fijnstof is nog tot daar aan toe, maar ik houd er een vieze bijsmaak aan over: alsof de autoindustrie ons massaal aan nieuwere auto's wil krijgen, terwijl onze oude nog niet versleten is. De schoorsteen moet roken zeg maar.