Afslaan bij kwart tank
- steevo
- Handgeschakelde vriend

- Echte naam: Stevie
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 247.000
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
Afslaan bij kwart tank
Een tijd geleden de vlotter vervangen door een nieuwe. Nu als de tank op zn laatste kwart staat gaat tie weer moeilijk doen. Slecht starten, uitvallen na paar minuten...iemand een idee waar dat aan kan liggen?
-
3L-Emiel
- 3L Vriendenteam

- Autotype: Overige autotypes
Re: Afslaan bij kwart tank
Lucht in het systeem. Is je filter ook leeg wanneer hij is uitgevallen? Dan wel slecht wou starten.
- steevo
- Handgeschakelde vriend

Ja het is echt een paar minuten rijden en dan als het filter leeg begint te raken valt hij uit. Duzzz3L-Emiel schreef:Lucht in het systeem. Is je filter ook leeg wanneer hij is uitgevallen? Dan wel slecht wou starten.
- foppe
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Dan zou ik zeggen, je hebt een lek in de aanzuigleiding ergens tussen de tank en het filter
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs 
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend

- Echte naam: mario
- Kilometerstand: 270.000km
Ik denk dat het probleem in de vlotter zit
Onder aan zit een drijver die er voor zorgt dat er brandstof in de vlotter houder blijft staan als je een bocht neemt .
Het is een zwarte drijver als je de vlotter unit er uit haalt zie je precies wat ik bedoel hij kan ook vast zitten en zuigt dan de beker leeg beetje raar omschreven maar als je nog een oude vlotter unit hebt zie je precies wat ik bedoel
Onder aan zit een drijver die er voor zorgt dat er brandstof in de vlotter houder blijft staan als je een bocht neemt .
Het is een zwarte drijver als je de vlotter unit er uit haalt zie je precies wat ik bedoel hij kan ook vast zitten en zuigt dan de beker leeg beetje raar omschreven maar als je nog een oude vlotter unit hebt zie je precies wat ik bedoel
Wat niet kapot is moet je niet repareren 
-
3L-Emiel
- 3L Vriendenteam

steevo schreef:Een tijd geleden de vlotter vervangen door een nieuwe. Nu als de tank op zn laatste kwart staat gaat tie weer moeilijk doen. Slecht starten, uitvallen na paar minuten...iemand een idee waar dat aan kan liggen?
de WEER in de tekst geeft te denken dat het probleem er al voor de vlotterwissel was. en nu niet is verholpen.
dus dat laat de brandstofleidingen, filter, t-stukje, en brandstof pomp over.
eerlijk gezegd, de oplossing heb ik niet. ook ik heb er last van.
Maar heb mezelf aangeleerd wanneer het lampje brand te tanken, meer dan 10 km rij ik niet door.
- pinkpanter
- Trouwe 3L vriend

- Echte naam: mario
- Kilometerstand: 270.000km
Je zou dat weer ook kunnen lezen van dat heb ik WEER of zoals nog steeds het zelfde probleem .
Ik weet de reden van de vlotter wissel niet vaak omdat de brandstof meter niet goed meer werkt .
Het probleem met de vlotter wat ik aankaart doet zich voor tijdens het rijden met een zo goed als lege tank .
Als het probleem zich voordoet bij een koude start dan moet het haast wel lucht zijn vaak is het de thermisch geregelde 3 weg klep in de brandstof retour .
Bij mijn eigen lupo zat het probleem in de O ringen van de verstuivers
Ik weet de reden van de vlotter wissel niet vaak omdat de brandstof meter niet goed meer werkt .
Het probleem met de vlotter wat ik aankaart doet zich voor tijdens het rijden met een zo goed als lege tank .
Als het probleem zich voordoet bij een koude start dan moet het haast wel lucht zijn vaak is het de thermisch geregelde 3 weg klep in de brandstof retour .
Bij mijn eigen lupo zat het probleem in de O ringen van de verstuivers
Wat niet kapot is moet je niet repareren 
-
3L-Emiel
- 3L Vriendenteam

bij mij was het als ik minder dan de reserve had.. maar wanneer ik dan na het stil vallen ging tanken kon er 29 liter in.
oorzaak tot nu toe niet bekent...
kan het eens een keer gaan testen, misschien na het schoonmaken van de verstuivers en nieuwe ringen dat het over is.
@steevo,, misschien eens tijdens het lopen, iemand water of zeep op de brandstof slangen en filter spuiten... kijken of hij ergens lucht en zeep hapt.
oorzaak tot nu toe niet bekent...
kan het eens een keer gaan testen, misschien na het schoonmaken van de verstuivers en nieuwe ringen dat het over is.
@steevo,, misschien eens tijdens het lopen, iemand water of zeep op de brandstof slangen en filter spuiten... kijken of hij ergens lucht en zeep hapt.
- steevo
- Handgeschakelde vriend

heren,
bedankt weer voor de goede reacties. Ik hoor van meedere mensen dat de oorzaak vaak moeilijk te vinden is. De een die rijd helemaal tot op de bodem en de ander zoals heeft al problemen bij de laatste kwart of net voor reserve. Ik schrijf het toe aan het feit dat het brandstof systeem van de luup vacuum gebaseerd is. Dus ergens een piepklein lek (ringen verstuivers, ringen op de filter, pomp, 3weg klep) en je brandstof is lastiger onder vacuum te houden naarmate de tank leger raakt.
Ik ga gewoon tanken bij een kwart voortaan. En binnenkort wss de verstuivers doen dus als dat het oplost is het mooi meegenomen.
bedankt weer voor de goede reacties. Ik hoor van meedere mensen dat de oorzaak vaak moeilijk te vinden is. De een die rijd helemaal tot op de bodem en de ander zoals heeft al problemen bij de laatste kwart of net voor reserve. Ik schrijf het toe aan het feit dat het brandstof systeem van de luup vacuum gebaseerd is. Dus ergens een piepklein lek (ringen verstuivers, ringen op de filter, pomp, 3weg klep) en je brandstof is lastiger onder vacuum te houden naarmate de tank leger raakt.
Ik ga gewoon tanken bij een kwart voortaan. En binnenkort wss de verstuivers doen dus als dat het oplost is het mooi meegenomen.
-
manen
- Nieuwe vriend

- Echte naam: N.F. van Manen
- Kilometerstand: 000.000km
Het kan een volledig mechanisch probleem zijn. Dat was het bij mij. Via de opening onder de zitting van de stoel achter de bijrijder de vlotter uit de tank gehaald (pas op: veel diesel opvangen), en toen het bladveertje waarmee het bruggetje over de twee segmenten van de potentiometer wordt gedrukt, iets opgerekt. De brandstofmeter functioneert weer prima, net als het aantal kilometers dat ik nog kan rijden.
- Gargamel
- Goede 3L vriend

- Echte naam: Nico
- Productiedatum: 15 jul 2002
- Kilometerstand: 202000
- Kleur: Cedergroen - LK6Y
- Brandstof: 100% biodiesel
- Contacteer:
Kijk dat laatste is een goede tip, ik zal al mee te lezen, en ik dacht aan de tankontluchting, maar dat veertje lijkt me logischer
http://www.2N-biofuels.nl voor zuinig en Co2 neutraal rijden. En ook voor goede koffie!
-
3L-Emiel
- 3L Vriendenteam

manen schreef:Het kan een volledig mechanisch probleem zijn. Dat was het bij mij. Via de opening onder de zitting van de stoel achter de bijrijder de vlotter uit de tank gehaald (pas op: veel diesel opvangen), en toen het bladveertje waarmee het bruggetje over de twee segmenten van de potentiometer wordt gedrukt, iets opgerekt. De brandstofmeter functioneert weer prima, net als het aantal kilometers dat ik nog kan rijden.
dit is dus alleen een fix voorals de tankmeter niet meer klopt.
dus de tank is leeg. maar de meter geeft een kwart aan...
volgens mij is dat niet het probleem.
Volgens mij heeft steef het zelfde probleem als mij..
ik heb het alleen in reserve, uitvallen, niet willen starten. brandstoffilter leeg..
met nog 5 liter in de tank...
Ik heb hier nog geen oplossing voor.. ja op tijd tanken..
-
manen
- Nieuwe vriend

- Echte naam: N.F. van Manen
- Kilometerstand: 000.000km
Nee, 3L Emiel, ik heb het over de kwaal dat de brandstofmeter op een dag stopt bij ca. een halve tank, de wijzer na vol tanken niet omhoog komt, en dan een volgende keer dat je gaat rijden, plots het weer wel doet. Dat kan lang duren. Je weet dan niet hoeveel diesel nog in je tank zit. Je wordt ook niet gewaarschuwd als je nog 120 km kunt rijden. Ik geef toe, ik denk een ander probleem dan het jouwe.