alixoft - Het geniale heilige kalfje van magnesium

Introduceer jezelf en je auto(s). Daarna kun je het topic gebruiken om je onderhoud bij te houden of je modificaties te laten zien!
Bresjee99
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Echte naam: Robbin
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Kilometerstand: 410.000
Transmissie: Automaat
Kleur: Reflexsilver - LA7W
Brandstof: Mix diesel / biodiesel

Re: alixoft - Het geniale heilige kalfje van magnesium

Bericht door Bresjee99 »

reichbus schreef:
Bresjee99 schreef:
alixoft schreef:Afgelopen weekend naar Parijs geweest. Ontnippelde tank volledig gevuld, heen en terug op 1 tank!
In totaal (incl nog een beetje heen en weer rijden nadat ik weer thuis was) 1079km. Gemiddeld 3.478 liter diesel op de 100km. Zonder achter vrachtwagens aan te rijden, met 2 personen en 2 kleine koffertjes aan bagage. Epic.

Ik merk dat ik nog wat foto's van het wagentje moet uploaden :shock:
Dat heb je knap gedaan... als ik in Rouen sta(zelfde afstand) Kan ik daar nog een rondje om de kerk en dan is 't klaar... :grin:
Vriend, jij vertelt er niet bij hoe jij daar naar toe rijdt... Als jij zo naar de Noordkaap gaat...
Oke, kleine nuance;

- Vanaf Den Helder is Rouen 630km.
- Rouen zelf is vrij heuvelachtig.
- Tempo lag vrij hoog(130/140)
- Het rondje om de kerk was ruim 100 kilometer omdat mijn Franse vrienden de weg naar het restaurant niet kende(leve de Franse mentaliteit)
- Tank was niet helemaal leeg, maar retour had ik niet gehaald.

Daarbij ben ik ook in onderzoek waarom het verbruik relatief hoog ligt. Zoals bekend staat bij mij de thermostaat hoog op lijst alsmede het laten reinigen van de verstuivers.

Noordkaap wordt sowieso een hele andere reis; veel besneeuwde wegen > trager rijden, maar wel hoger verbruik. de kou gaat ons ook niet helpen natuurlijk. We hebben hem ruim geschat op 1 op 22,5. Op 7200 km is dat 320 liter dieselolie. Dat valt dus nog wel mee. Als het verbruik toch lager uitkomt, hebben we meer geld over om over te maken naar het Rode Kruis ;-)
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
alixoft
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Echte naam: Ali
Productiedatum: 16 mar 2000
Kilometerstand: 176.000km
Brandstof: Normale diesel

Bericht door alixoft »

Bresjee99 schreef:
reichbus schreef:
Bresjee99 schreef:
alixoft schreef:Afgelopen weekend naar Parijs geweest. Ontnippelde tank volledig gevuld, heen en terug op 1 tank!
In totaal (incl nog een beetje heen en weer rijden nadat ik weer thuis was) 1079km. Gemiddeld 3.478 liter diesel op de 100km. Zonder achter vrachtwagens aan te rijden, met 2 personen en 2 kleine koffertjes aan bagage. Epic.

Ik merk dat ik nog wat foto's van het wagentje moet uploaden :shock:
Dat heb je knap gedaan... als ik in Rouen sta(zelfde afstand) Kan ik daar nog een rondje om de kerk en dan is 't klaar... :grin:
Vriend, jij vertelt er niet bij hoe jij daar naar toe rijdt... Als jij zo naar de Noordkaap gaat...
Oke, kleine nuance;

- Vanaf Den Helder is Rouen 630km.
- Rouen zelf is vrij heuvelachtig.
- Tempo lag vrij hoog(130/140)
- Het rondje om de kerk was ruim 100 kilometer omdat mijn Franse vrienden de weg naar het restaurant niet kende(leve de Franse mentaliteit)
- Tank was niet helemaal leeg, maar retour had ik niet gehaald.

Daarbij ben ik ook in onderzoek waarom het verbruik relatief hoog ligt. Zoals bekend staat bij mij de thermostaat hoog op lijst alsmede het laten reinigen van de verstuivers.

Noordkaap wordt sowieso een hele andere reis; veel besneeuwde wegen > trager rijden, maar wel hoger verbruik. de kou gaat ons ook niet helpen natuurlijk. We hebben hem ruim geschat op 1 op 22,5. Op 7200 km is dat 320 liter dieselolie. Dat valt dus nog wel mee. Als het verbruik toch lager uitkomt, hebben we meer geld over om over te maken naar het Rode Kruis ;-)
Weird, zo'n hoog verbruik. Ik moet er wel bij zeggen dat ik me redelijk in heb gelezen in Hypermiling. Rechtervoet op slot, en zo lang mogelijk het pedaal niet meer of minder indrukken. Snelheid constant tussen 110 en 120. Soms wat langzamer, maar vrijwel nooit sneller dan 120. Inhalen gaat dus langzaam en vergt geduld, aangezien ik dat dan alleen maar doen wanneer er ruimte is om in te halen met 120 (zonder te haasten voor een aanstormend gevaar). Banden zijn redelijk versleten, maar staan wel op 3 bar. Tank is ontnippeld, as I said. Contra gewichten zitten nog steeds achterin de bumper.

Verder afgelopen week de centrale deurvergrendeling ingebouwd. Was goed te doen, behalve dat het stukje metaal dat het armpje van de CV motor vast maakt aan het armpje van de deurvergrendelingsknop in de deur (dat ding dat bovenin uit steekt), gemaakt is van troepmateriaal, waardoor het bij het aandraaien constant breekt. Heerlijk om de deuren te openen en te sluiten aan de hand van een afstandsbedieninkje. Moet nog bedenken hoe ik het ga doen met de kofferbaksluiting, gezien die toch wat anders werkt.
Ohja, was vergeten de juiste sleutelbaarden erbij te halen.
3L-Dnadave
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Echte naam: David (op zn engels)
Kilometerstand: 384.000km
Kleur: Fantasiegroen - LR6A
Contacteer:

Bericht door 3L-Dnadave »

als het over echt hypermilen gaat, dan heb je het bij de 3L niet over 3.4 of 3.0 maar 2,5 ofzo
snelheden boven de 95 op je teller moet je dan niet willen rijden met je toeren niet boven de 2000
boven de 100, zeker 110 en al helemaal 120kmh neemt de luchtweerstand exponentieel toe.

gewichtsbesparing, bandjes op 3,5 bar.

en je voet constant op het gas is 1 ding, maar aan de andere kant van het spectrum heb je de "pulse en glide-believers" , daar valt ook wel weer wat voor te zeggen

zo wisten we voorgaande jaren bij het zuinigheids wedstrijdje al eens tot 1700km op 1 volle tank te halen, met een verbruik van 2,2 tot 2,4 , gedurende een hele volle tank. Maar dat waren uitschieters....de meeste anderen in de top 10 zaten op een gemiddeld verbruik van 2,8, met een bereik van 1500km+ op 1 tank
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
Lupo2002
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Echte naam: Call me Issy
Productiedatum: 28 nov 2002
Kilometerstand: 275000
Kleur: Ravenna Blue - LA5W

Bericht door Lupo2002 »

3L-Dnadave schreef:
zo wisten we voorgaande jaren bij het zuinigheids wedstrijdje al eens tot 1700km op 1 volle tank te halen, met een verbruik van 2,2 tot 2,4 , gedurende een hele volle tank. Maar dat waren uitschieters....de meeste anderen in de top 10 zaten op een gemiddeld verbruik van 2,8, met een bereik van 1500km+ op 1 tank
Ja met EcoChip, fietsbandjes, enkel het stuur en bestuurderstoel als interieur de rest eruit etc.. :lol:
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z

Bericht door foppe »

Bullshit man,

Gewoon met een originele Lupo.
Ik had alleen een grillblock, wieldoppen en een eagle cruisecontrol
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Lupo2002
3L Vriend voor het leven
3L Vriend voor het leven
Echte naam: Call me Issy
Productiedatum: 28 nov 2002
Kilometerstand: 275000
Kleur: Ravenna Blue - LA5W

Bericht door Lupo2002 »

foppe schreef:Bullshit man,

Gewoon met een originele Lupo.
Ik had alleen een grillblock, wieldoppen en een eagle cruisecontrol
Heb jij 1500Km+ op een tank gereden
Buzz_4stroke
Allemans 3L vriend
Allemans 3L vriend
Echte naam: Chris
Productiedatum: 28 mar 2002
Kilometerstand: 240.000km
Kleur: Flash Rood - LP3G

Bericht door Buzz_4stroke »

Is dit met of zonder nippelen?
Afbeelding HIER staat mijn topic.
foppe
3L Vriendenteam
3L Vriendenteam
Echte naam: hou ik lekker geheim
Autotype: Audi A2 1.2TDI
Productiedatum: 14 nov 2001
Kilometerstand: 506.000km
Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z

Bericht door foppe »

Dat is met nippelen, 2 jaar geleden. 1610 km op één tank gehaald. Maar als ik wilde, had ik tussen de 1650 - 1700km kunnen halen. Pas na een halve tank ben ik nl. echt zuinig gaan rijden.
Bart81 is de grote winnaar destijds met 1669km op één tank.

Ik denk dat we dit jaar maar weer een competitie moeten opstarten, kijken wie nu de eretitel dit jaar toekomt.
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs :cool:

3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
Bart81
Handgeschakelde vriend
Handgeschakelde vriend
Kilometerstand: 000.000km

Bericht door Bart81 »

foppe schreef:Dat is met nippelen, 2 jaar geleden. 1610 km op één tank gehaald. Maar als ik wilde, had ik tussen de 1650 - 1700km kunnen halen. Pas na een halve tank ben ik nl. echt zuinig gaan rijden.
Bart81 is de grote winnaar destijds met 1669km op één tank.

Ik denk dat we dit jaar maar weer een competitie moeten opstarten, kijken wie nu de eretitel dit jaar toekomt.
Heel goed plan!!! Ik was al begonnen met mijn nieuw Lup :mrgreen: De 1700 wil ik nog een keer halen....

(Oja, ik had natuurlijk wel iets meer verbouwd... Maar standaard Lupo moet het ook gewoon kunnen halen.
alixoft
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Echte naam: Ali
Productiedatum: 16 mar 2000
Kilometerstand: 176.000km

Bericht door alixoft »

De getallen zijn inderdaad zeer impressive. En inderdaad Dave, echt hypermilen vereist een andere mindset en veel meer "truukjes". Dat is iets te veel voor mij, maar merk wel dat veel technieken goed toepasbaar zijn in het dagelijkse leven + redelijk normaal rijgedrag.
Plaats reactie

Terug naar “Introductie”