Oke, kleine nuance;reichbus schreef:Vriend, jij vertelt er niet bij hoe jij daar naar toe rijdt... Als jij zo naar de Noordkaap gaat...Bresjee99 schreef:Dat heb je knap gedaan... als ik in Rouen sta(zelfde afstand) Kan ik daar nog een rondje om de kerk en dan is 't klaar...alixoft schreef:Afgelopen weekend naar Parijs geweest. Ontnippelde tank volledig gevuld, heen en terug op 1 tank!
In totaal (incl nog een beetje heen en weer rijden nadat ik weer thuis was) 1079km. Gemiddeld 3.478 liter diesel op de 100km. Zonder achter vrachtwagens aan te rijden, met 2 personen en 2 kleine koffertjes aan bagage. Epic.
Ik merk dat ik nog wat foto's van het wagentje moet uploaden
- Vanaf Den Helder is Rouen 630km.
- Rouen zelf is vrij heuvelachtig.
- Tempo lag vrij hoog(130/140)
- Het rondje om de kerk was ruim 100 kilometer omdat mijn Franse vrienden de weg naar het restaurant niet kende(leve de Franse mentaliteit)
- Tank was niet helemaal leeg, maar retour had ik niet gehaald.
Daarbij ben ik ook in onderzoek waarom het verbruik relatief hoog ligt. Zoals bekend staat bij mij de thermostaat hoog op lijst alsmede het laten reinigen van de verstuivers.
Noordkaap wordt sowieso een hele andere reis; veel besneeuwde wegen > trager rijden, maar wel hoger verbruik. de kou gaat ons ook niet helpen natuurlijk. We hebben hem ruim geschat op 1 op 22,5. Op 7200 km is dat 320 liter dieselolie. Dat valt dus nog wel mee. Als het verbruik toch lager uitkomt, hebben we meer geld over om over te maken naar het Rode Kruis ;-)