We hadden al een A2 3L bij EJR gehaald, zodoende was de keuze niet zo lastig. En wéér een reden om 2 keer per jaar een lang weekend Drenthe of Friesland te boeken voor het noodzakelijke onderhoud en de basisinstellingen bij EJR... Altijd vervelend!
Het is een zwarte Lupo uit 1999 met 255.000 km op de teller, dus net ingereden. Voor een auto van 16 jaar oud is dat dus omgerekend (en gecheckt door EJR) nog net geen 16.000 km per jaar!! Uiteraard heeft de auto gebruikerssporen, maar dat is karakter en de Lupo heeft een licht- & zichtpakket. Verder geen bijzondere zaken (comfort, wie geeft daar nou wat om... ;-) ).
En wat te vervangen valt, zijn enkel accessoires. Een keer nieuwe hoedenplank, hulpmiddelen aanvullen in de kofferbak, een handgreep om de voorstoel te kantelen, etc. Kort na aankoop kwam er een ABS-storing naar voren, waarbij bij EJR bleek dat er een ABS-ring niet meer functioneerde zoals het moest. Dit werd in 10 minuten 'even tussendoor' zonder extra kosten verholpen! Daarom kunnen wij over Eldert-Jan en zijn personeel enkel positief (en dankbaar) geluid laten horen. Wat een topbedrijf!! Qua dienstverlening en vriendelijke behandeling compleet goud!
3L-twistpunten
Wat is het toch een drama, 2 3L's in een gezin. Wat te denken van:
- zuinigheidswedstrijdjes;
- (on)gezonde kift over comfort versus ouderwetse soberheid;
- VW óf Audi / werkpaard / luxepaard.
De verdeling is wel duidelijk. De A2 is van Sabrine en de Lupo van Dave. Om de km's een keer iets te temperen (Sabrine rijdt aan km's 2 x zoveel als Dave) wordt zo nu en dan de Lupo daarvoor een keer extra ingezet.
Foto's
Wat rest zijn de foto's. Aangezien ik (Dave) geen supertechnicus ben, heb ik mijn best geprobeerd te doen via de Googledrive. Hopelijk is het gelukt. Als het niet gelukt is, even een berichtje graag, dan stuur ik de foto's per pb aan een MOD om ze alsnog erop te zetten!
https://docs.google.com/file/d/0BzVdB4Q ... 9pcWc/edit
https://docs.google.com/file/d/0BzVdB4Q ... hKaEk/edit
Eldert-Jan, nogmaals bedankt voor je goeie en vooral nette service!