Lupo 3L goes Noordkaap, Donateurs gezocht
- Jeroen
- Allemans 3L vriend

- Autotype: Audi A2 1.2TDI
- Kilometerstand: 260.000km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Kobaltblau Metallic, 5F - LZ5Q
Re: Lupo 3L goes Noordkaap, Rijvaardigheidstraining
En een blockheatertje voorde aggregaat, daar weer een aggregaat voor, met een blokheatertje en Droste effect..
-
Grijze Muis
- 3L Makker

- Echte naam: Johan
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Kilometerstand: 320.000km
- Brandstof: Normale diesel
Bressje vroeg in een pb naar mijn ervaringen. Hier een (nieuwe) poging. Mijn vorige ging verloren toen ik tussendoor uilogde dus ik ga hem nu opsplitsen.
Als eerste banden: als je hier in het noorden ook met ijs iut voeten wilt kunnen komen is het het beste om noordeuropese winterbanden te nemen. Deze zijn van zachter rubber. De middeneuropese banden worden hier ook bij tijde en wijle meegenomen in tetst en komen dan qua grip ergens tussen regenbanden en lokale winterbanden uit. Zoals ze bij Nokian zeggen 'Trust the natives!'
Ikzelf heb spijkerbanden onder de Lupo maar ik heb ook erg goede ervaringen met zgn 'wintergrip'-banden zonder spijkers. Spijkerbanden zijn alleen met nat ijs duidelijk in het voordeel. Met sneeuw doen ze vaak onder voor spijkerbanden vooral als spijkerbanden versleten beginnen te raken. 'Versleten' betekent dat er nog een milimeter of vijf profiel opzit. Drie milimeter is de legale grens voordat ze vervangen moeten worden.https://onedrive.live.com/redir?resid=8 ... hoto%2cjpg
(Foto uit Onedrive, werkt ie?)
--edit foppe-- ik heb je link aangeklikt, dan oorspronkelijke afbeelding geklikt en toen rechtermuisknop copy image url gedaan. Deze staat nu hieronder tussen image tags:

Als eerste banden: als je hier in het noorden ook met ijs iut voeten wilt kunnen komen is het het beste om noordeuropese winterbanden te nemen. Deze zijn van zachter rubber. De middeneuropese banden worden hier ook bij tijde en wijle meegenomen in tetst en komen dan qua grip ergens tussen regenbanden en lokale winterbanden uit. Zoals ze bij Nokian zeggen 'Trust the natives!'
Ikzelf heb spijkerbanden onder de Lupo maar ik heb ook erg goede ervaringen met zgn 'wintergrip'-banden zonder spijkers. Spijkerbanden zijn alleen met nat ijs duidelijk in het voordeel. Met sneeuw doen ze vaak onder voor spijkerbanden vooral als spijkerbanden versleten beginnen te raken. 'Versleten' betekent dat er nog een milimeter of vijf profiel opzit. Drie milimeter is de legale grens voordat ze vervangen moeten worden.https://onedrive.live.com/redir?resid=8 ... hoto%2cjpg
(Foto uit Onedrive, werkt ie?)
--edit foppe-- ik heb je link aangeklikt, dan oorspronkelijke afbeelding geklikt en toen rechtermuisknop copy image url gedaan. Deze staat nu hieronder tussen image tags:

Laatst gewijzigd door Grijze Muis op 14 okt 2015, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
reichbus
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: Guus
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
Dit wordt interessant, dus ik ben blij dat je de moeite neemt om gewoon hier te posten. Die foto werkt wel, maar hij moet eigenlijk naar photobucket.com geüpload worden en dan kan je vanaf daar de boel tussen tags zetten. Dan zien we ze direct in de post staan. Ik kan in dit deel helaas niets wijzigen anders had ik ze wel op mijn photobucketpagina willen zetten en de links aanpassen.

- Bresjee99
- 3L Vriend voor het leven

- Echte naam: Robbin
- Kilometerstand: 410.000
- Kleur: Reflexsilver - LA7W
- Brandstof: Mix diesel / biodiesel
Johan, alvast bedankt voor je reactie. Ik wacht met smart op de rest.
Gisteren heb ik een test procedure gedaan met de grillblock. De auto haalde de 98 graden bij 100km/h, hij is dus voor nu nog iets te dicht. Ik wil voor de winter een systeempje maken met drie gaten erin voor een beetje flow, en dan voor de echte extremen een plaat die erachter kan die die gaten weer afsluit. Uiteraard houd ik de intercooler open.
Echter kwam ik erachter dat ook afgelopen zomer, mijn fan nauwelijks aan slaat. Bij welke temperatuur gaat in normale omstandigheden de ventilator draaien? Ik heb het gister eventjes opgelost door het raam open te zetten en de kachel op max, dan was ik snel weer onder de 90 graden.
Ten tweede ben ik opzoek naar een setje verstralers, die wil ik op een dakdrager monteren. Dat betekent dat er een kabel naar buiten moet. ik wil dit het liefst via achter doen. Iemand een idee hoe ik de kabel het beste naar buiten kan voeren? Ik zat zelf te denken aan via de achterlichten en dan via het dak omhoog. hoeft niet netjes, is voor twee weken. ducttape enzo is allemaal toegestaan, leef je uit.
Overigens, voor de leuk even wat filmpjes opgezocht over lupo's in kou:
[youtube][/youtube]
Okeee, it's minoes twenty wan!
Opmerking bij deze video. Tuneko heeft het over water in de hydroolie, hoe kwalijk is dit? En heeft iemand een idee hoe ik die handel eruit kan halen? Dan kan ik het vervangen met spul naar mijn goesting. (Kroon 3013 goed voor -55)
[youtube][/youtube]
Ik vind dat niet heel spannend eigenlijk, of ligt dat aan mij? Met 3 goede gloeipitten en een stevige nieuwe accu...
Gisteren heb ik een test procedure gedaan met de grillblock. De auto haalde de 98 graden bij 100km/h, hij is dus voor nu nog iets te dicht. Ik wil voor de winter een systeempje maken met drie gaten erin voor een beetje flow, en dan voor de echte extremen een plaat die erachter kan die die gaten weer afsluit. Uiteraard houd ik de intercooler open.
Echter kwam ik erachter dat ook afgelopen zomer, mijn fan nauwelijks aan slaat. Bij welke temperatuur gaat in normale omstandigheden de ventilator draaien? Ik heb het gister eventjes opgelost door het raam open te zetten en de kachel op max, dan was ik snel weer onder de 90 graden.
Ten tweede ben ik opzoek naar een setje verstralers, die wil ik op een dakdrager monteren. Dat betekent dat er een kabel naar buiten moet. ik wil dit het liefst via achter doen. Iemand een idee hoe ik de kabel het beste naar buiten kan voeren? Ik zat zelf te denken aan via de achterlichten en dan via het dak omhoog. hoeft niet netjes, is voor twee weken. ducttape enzo is allemaal toegestaan, leef je uit.
Overigens, voor de leuk even wat filmpjes opgezocht over lupo's in kou:
[youtube][/youtube]
Okeee, it's minoes twenty wan!
Opmerking bij deze video. Tuneko heeft het over water in de hydroolie, hoe kwalijk is dit? En heeft iemand een idee hoe ik die handel eruit kan halen? Dan kan ik het vervangen met spul naar mijn goesting. (Kroon 3013 goed voor -55)
[youtube][/youtube]
Ik vind dat niet heel spannend eigenlijk, of ligt dat aan mij? Met 3 goede gloeipitten en een stevige nieuwe accu...
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
-
Grijze Muis
- 3L Makker

Accu na leten meten is wat ik ook doe aan het begin van de winter. De eerste vier(of was het vijf) heb ik het gedaan met de Alkmaarse Wilco accu die al in de Lupo zat. Toen de lokale accuboer meette dat de conditie twijfelachtig begon te worden heeft hij hem meteen vervangen. Voor de kosten hoeft je dit niet te laten €98,- en ik reed weer blij de winter tegemoet. De gleoispiralen doen ook gewoon wat ze doen moeten maarrrr: als het echt koud wordt en niet een beetje lauw zoals in de Tuneko video, wordt het wel belangrijk om een beetje warmere olie te hebben. Ikzelf heb altijd 0W30 gebruikt en heb net weer nieuwe besteld. Hij start hiermee duidelijk makkelijker en loopt lichter bij koude. Wat ik begrepen heb is deze zogenaamde 'dunne' olie vooral dun bij lagere temperaturen en bij hogere temperaturen even 'dik' als 5w30 of wat er ook in gaat. Ik merk duidelijk bij temperaturen rond de 10 graden dat de motor stroever loopt na het starten. 0W40 is zelfs te dik bij hogere temperaturen.
Het weer kan erg meevallen als je voor nieuwjaar naar het noorden rijdt. De grootste kans op echte koude is in de periode januari-maart. Aan de andere kant heb je met één nacht -30C waarschijnlijk al een probleem als je niet op z'n minst de olie voorverwarmt. Een elementje van 400w is wat ik zelf tegen de cartepan heb laten monteren. Daarnaast heb ik later zelf nog eenzelfde elementje op de versnellingsbak gemonteerd. Dit maakt dat de versnellingsbak soepeler loopt en het brandstofverbruik lager is. Dit vooral bij de relatief korte afstanden die ik dagelijks rij(reed). Het lijkt erop dat waar een normale auto na een kilometer of tien alle smeermiddelen een beetje op temperatuur heeft dit bij de Lupo bijna twintig kilometer duurt.https://onedrive.live.com/redir?resid=8 ... hoto%2cbmp
--edit foppe-- hier hetzelfde gedaan.

Het weer kan erg meevallen als je voor nieuwjaar naar het noorden rijdt. De grootste kans op echte koude is in de periode januari-maart. Aan de andere kant heb je met één nacht -30C waarschijnlijk al een probleem als je niet op z'n minst de olie voorverwarmt. Een elementje van 400w is wat ik zelf tegen de cartepan heb laten monteren. Daarnaast heb ik later zelf nog eenzelfde elementje op de versnellingsbak gemonteerd. Dit maakt dat de versnellingsbak soepeler loopt en het brandstofverbruik lager is. Dit vooral bij de relatief korte afstanden die ik dagelijks rij(reed). Het lijkt erop dat waar een normale auto na een kilometer of tien alle smeermiddelen een beetje op temperatuur heeft dit bij de Lupo bijna twintig kilometer duurt.https://onedrive.live.com/redir?resid=8 ... hoto%2cbmp
--edit foppe-- hier hetzelfde gedaan.

- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: David (op zn engels)
- Kilometerstand: 384.000km
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Contacteer:
Verstraler kabel kan je toch ook vanuit de motorkap via de kier tussen voorruit en a stijl naar boven laten lopen?
Geen schoonheidsprijs , maar voor tijdelijk wel prima
En anders je antennegat tijdelijk opofferen
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
- Bresjee99

oh, ja... kan ook natuurlijk... maar omdat de accu achterin zit... dacht ik, das korter3L-Dnadave schreef:Verstraler kabel kan je toch ook vanuit de motorkap via de kier tussen voorruit en a stijl naar boven laten lopen?
Helaas geen Lupo meer in bezit, wel een mooie Polo Bluemotion 1.2 TDI voor de deur!
-
Grijze Muis
- 3L Makker

Dank Foppe! Ik heb net een snelcursus Photobucket aangevraagd. Laten we kijken wanneer ik op-naar-datum ben. Dat van die dakdrager wilde ik net voorstellen. Goed idee! Er is hier in de bossen echt geen quarkje licht te vinden in de winter als het bewolkt is 's nachts. Denk ook aan je ruitenwissers. Als er al een beetje ruimte op je armpje zit gaat hij niet beter werken als je in de natte sneeuw belandt.
- foppe
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
Graag gedaan Johan hoor,
Wat vind je van die oranje plakvellen die je onder op het carter plakt?
Ik ben benieuwd of je daar ervaring mee hebt.
link: http://www.ebay.com/itm/Engine-Oil-Pan- ... 1754931770

Wat vind je van die oranje plakvellen die je onder op het carter plakt?
Ik ben benieuwd of je daar ervaring mee hebt.
link: http://www.ebay.com/itm/Engine-Oil-Pan- ... 1754931770

Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs 
3Lvrienden: voor liefhebbers, door liefhebbers
- Bresjee99

Iemand eventueel een generatortje te leen? #durftevragen.
- Bresjee99

Ruitenwissers zijn dit voorjaar gereviseerd. Nieuw mechaniek, clipjes over de kogels en gti wissers...Grijze Muis schreef:Dank Foppe! Ik heb net een snelcursus Photobucket aangevraagd. Laten we kijken wanneer ik op-naar-datum ben. Dat van die dakdrager wilde ik net voorstellen. Goed idee! Er is hier in de bossen echt geen quarkje licht te vinden in de winter als het bewolkt is 's nachts. Denk ook aan je ruitenwissers. Als er al een beetje ruimte op je armpje zit gaat hij niet beter werken als je in de natte sneeuw belandt.
-
Grijze Muis
- 3L Makker

Wat zeg je van dit generatortje?https://onedrive.live.com/redir?resid=8 ... hoto%2cjpg
Mag je lenen. Ik heb hem achterin gehad en het werkt op zich goed. Als je echter in hotels overnacht is er vast wel ergens stroom te krijgen. Verlengsnoer mee en vragen.
Dat verwarmingselement van Foppe ziet er handig uit. De elementen die ik heb moeten met een beugel tegen het blok aan gedrukt worden maar deze blijft zo te zien zelf plakken. Het snoer ziet er afgezien van de kleur echter niet zo veilig uit. Een geaard snoer met een extra dikke mantel is geen overbodige luxe. Hij raakt altijd wel iets aan en kan dan door het trillen van de motor snel doorslijten. Mijn 1e element kostte gemonteerd met kabelboom bijna €500,- de kabelboom heb ik omgelegd van de bijrijdersruimte tot bij de versnellingsbak en daarop een 2e element aangesloten. Dit moest nieuw €160,- kosten maar ik vond er een van de plaatselijke Marktplaats voor een paar tientjes. Ik heb nu geen stopcontact voor een kacheltje meer op de bijrijdersplek maar daar geef ik niet om. Ik ga gewoon elke week in open water zwemmen om een beetje te 'harden'.
https://onedrive.live.com/redir?resid=8 ... hoto%2cjpg
https://onedrive.live.com/redir?resid=8 ... hoto%2cJPG
Mag je lenen. Ik heb hem achterin gehad en het werkt op zich goed. Als je echter in hotels overnacht is er vast wel ergens stroom te krijgen. Verlengsnoer mee en vragen.
Dat verwarmingselement van Foppe ziet er handig uit. De elementen die ik heb moeten met een beugel tegen het blok aan gedrukt worden maar deze blijft zo te zien zelf plakken. Het snoer ziet er afgezien van de kleur echter niet zo veilig uit. Een geaard snoer met een extra dikke mantel is geen overbodige luxe. Hij raakt altijd wel iets aan en kan dan door het trillen van de motor snel doorslijten. Mijn 1e element kostte gemonteerd met kabelboom bijna €500,- de kabelboom heb ik omgelegd van de bijrijdersruimte tot bij de versnellingsbak en daarop een 2e element aangesloten. Dit moest nieuw €160,- kosten maar ik vond er een van de plaatselijke Marktplaats voor een paar tientjes. Ik heb nu geen stopcontact voor een kacheltje meer op de bijrijdersplek maar daar geef ik niet om. Ik ga gewoon elke week in open water zwemmen om een beetje te 'harden'.
https://onedrive.live.com/redir?resid=8 ... hoto%2cjpg
https://onedrive.live.com/redir?resid=8 ... hoto%2cJPG
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: David (op zn engels)
- Kilometerstand: 384.000km
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Contacteer:
Je kan ook de plaatselijke of nationale Borent een mailtje of belletje sturen: stickers op je deuren als sij je een mooi generatortje en wat (symbolische) sneeuwscheppen gevenBresjee99 schreef:Iemand eventueel een generatortje te leen? #durftevragen.
Stoer voor op t dak
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
- Bresjee99

Het ebay verkoopverhaaltje vertelt dat het een speciale siliconen compound is. Zowel de pad als kabel. Dit lijkt dus geen probleem te zijn. Het hoeven geen duurzame oplossingen te zijn. Alles is slechts voor twee weken en alleen bij extremen. Maar inderdaad, het moet wel veilig blijven!
- Bresjee99

Ik heb dit bewust gevraagd aan Johan/Grijze muis om dit in het topic te zetten, zodat we met de rest ook stof voor discussie hebben.reichbus schreef:Dit wordt interessant, dus ik ben blij dat je de moeite neemt om gewoon hier te posten. Die foto werkt wel, maar hij moet eigenlijk naar photobucket.com geüpload worden en dan kan je vanaf daar de boel tussen tags zetten. Dan zien we ze direct in de post staan. Ik kan in dit deel helaas niets wijzigen anders had ik ze wel op mijn photobucketpagina willen zetten en de links aanpassen.
- Bresjee99

Re: Lupo 3L goes Noordkaap, Donateurs gezocht
De voorbereidingen zijn in volle gang.
Sponsortechnisch zijn we een heel eind, dat wil zeggen dat we genoeg geld binnen hebben om de reis te kunnen maken.
Daarbij wil in een aantal bedrijven en personen even speciaal bedanken;
- EJR Autotechniek
- De Vishal Den Helder
- Biljart- en Snookercentrum Den Helder
- Effect!
- OK Haarlem
- DriveIn Haarlem
- VoxMusicShop.nl
- Onze naaste vrienden en familie
Dan kunnen we nu geld gaan inzamelen voor het goede doel! En daarbij heb ik wel een klein beetje jullie hulp nodig. Via onderstaande link kunnen jullie een bijdrage doneren die volledig ten gunste komt aan 3FM Serious request. Er kan betaald worden met iDeal, Paypal, Creditcard of zelfs met een machtiging.
http://kominactie.3fm.nl/actie/team-arctic-donkeys
Dus strijk met je hand over je hart en doe een kleine donatie voor het Glazen Huis!
Autotechnisch zijn we ook goed onderweg! Komende zaterdag heeft David van Ecomotive zijn garage ter beschikking gesteld om daar te sleutelen, Emiel en Foppe gaan mij daarbij helpen. Het volgende staat op 't program;
- Thermostaat + Koelvloeistoffen vervangen
- Verstralers monteren en aansluiten
- FK AK proberen op OEM hoogte te krijgen
- Verse hydro-olie met -55 graden specificatie
- Als de levering op tijd is; elektrische warmtepads monteren op de bak en de carterpan.
- Foppe gaat de auto ook wassen, dat weet ie alleen nog niet
Daarnaast is de auto de eerste week van december uitgenodigd bij DriveIn. Dit zijn een aantal universele garage bedrijven in Noord-Holland maar met een grote expertise van de auto's uit de VAG stal. De auto krijgt daar een technische controle, een grote beurt en zijn zorgen dat wij met een goede set winterbanden en sneeuwkettingen het pand verlaten. Daarnaast zit de OK benzine pomp van Haarlem. Zij zorgen dat wij in elk geval met een goed gevulde tank vertrekken(uiteraard genippeld)!
Komende vrijdag hebben we ons eerste blog, we gaan dan namelijk op visite bij onze vrienden in Zandvoort voor een rijvaardigheidstraining! Zodra we hier zijn geweest en dit online staat, zal ik jullie laten weten waar jullie onze avonturen vanaf dan kunnen volgen!
Alvast bedankt iedereen!
Sponsortechnisch zijn we een heel eind, dat wil zeggen dat we genoeg geld binnen hebben om de reis te kunnen maken.
Daarbij wil in een aantal bedrijven en personen even speciaal bedanken;
- EJR Autotechniek
- De Vishal Den Helder
- Biljart- en Snookercentrum Den Helder
- Effect!
- OK Haarlem
- DriveIn Haarlem
- VoxMusicShop.nl
- Onze naaste vrienden en familie
Dan kunnen we nu geld gaan inzamelen voor het goede doel! En daarbij heb ik wel een klein beetje jullie hulp nodig. Via onderstaande link kunnen jullie een bijdrage doneren die volledig ten gunste komt aan 3FM Serious request. Er kan betaald worden met iDeal, Paypal, Creditcard of zelfs met een machtiging.
http://kominactie.3fm.nl/actie/team-arctic-donkeys
Dus strijk met je hand over je hart en doe een kleine donatie voor het Glazen Huis!
Autotechnisch zijn we ook goed onderweg! Komende zaterdag heeft David van Ecomotive zijn garage ter beschikking gesteld om daar te sleutelen, Emiel en Foppe gaan mij daarbij helpen. Het volgende staat op 't program;
- Thermostaat + Koelvloeistoffen vervangen
- Verstralers monteren en aansluiten
- FK AK proberen op OEM hoogte te krijgen
- Verse hydro-olie met -55 graden specificatie
- Als de levering op tijd is; elektrische warmtepads monteren op de bak en de carterpan.
- Foppe gaat de auto ook wassen, dat weet ie alleen nog niet
Daarnaast is de auto de eerste week van december uitgenodigd bij DriveIn. Dit zijn een aantal universele garage bedrijven in Noord-Holland maar met een grote expertise van de auto's uit de VAG stal. De auto krijgt daar een technische controle, een grote beurt en zijn zorgen dat wij met een goede set winterbanden en sneeuwkettingen het pand verlaten. Daarnaast zit de OK benzine pomp van Haarlem. Zij zorgen dat wij in elk geval met een goed gevulde tank vertrekken(uiteraard genippeld)!
Komende vrijdag hebben we ons eerste blog, we gaan dan namelijk op visite bij onze vrienden in Zandvoort voor een rijvaardigheidstraining! Zodra we hier zijn geweest en dit online staat, zal ik jullie laten weten waar jullie onze avonturen vanaf dan kunnen volgen!
Alvast bedankt iedereen!
- foppe
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: hou ik lekker geheim
- Productiedatum: 14 nov 2001
- Kilometerstand: 506.000km
- Kleur: Delfingrau Metallic, F5 - LX7Z
wasstraatje is geen probleem voor me maat 
Ik rij een audi A2 3L SLR B4 dolfijn grijs 
- EJR Autotechniek
- Bevriend 3L garagebedrijf

- Echte naam: Eldert-Jan
- Productiedatum: 26 feb 2002
- Kilometerstand: 231545
- Kleur: Candy Wit - LB9A
- Contacteer:
Succes spannende reis lijkt mij geweldig.
Mvrgr Eldert-Jan

- Bresjee99

Lees ons blog van onze Antislipcursus bij Slotemakers BMW Driving Experience.
http://teamarcticdonkeys.reislogger.nl/bmw-driving-experience.171525
http://teamarcticdonkeys.reislogger.nl/bmw-driving-experience.171525