Guus' taftgroene Luup: het einde nadert
-
reichbus
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: Guus
- Autotype: VW Lupo 1.2TDI
- Productiedatum: 06 jun 2000
- Kilometerstand: 245.000km
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: Taftgroen - LA6N
Re: Guus' taftgroene Luup: weer door de APK
Even snel een update. Ik ben net terug van een bezoek aan het Hoge Noorden. Mijn rit vandaag ging eerst naar Eldert-Jan. Hij heeft voor mij de cruisecontrol aangesloten. Het was, zoals ik al had gehoopt, weinig werk meer. Daarna door naar Cor om de klapraampjes op te halen. Zien er prima uit.
Het fijne voor mij is dat daarmee upgrade één is afgerond (cruisecontrol). En dan mag ik van mezelf door naar de volgende: de klapraampjes. Daar gaan we op het gemakje mee aan de slag: boutjes verzamelen, ramen tinten (ik moet nog even goed kijken, maar deze hebben geen of heel weinig tint volgens mij).
Omdat we nog even een proefritje moesten maken en daarbij mijn fluittoon weer tevoorschijn kwam, kon Eldert-Jan even mee luisteren. Het lijkt toch op een wiellager dat er aan zit te komen. Dat wordt dan de eerstvolgende noodzakelijke klus.
Maar wat heerlijk rijdt die cruisecontrol zeg. Ik had natuurlijk een prachtige rit daar voor. Vooral de rit van Emmen naar huis was prachtig daar voor. Heerlijk ontspannen kilometers maken. Zo direct nog even door naar Eindhoven (niet Lupogerelateerd, behalve dan dat we nog een keer de Luup mee nemen).
Het fijne voor mij is dat daarmee upgrade één is afgerond (cruisecontrol). En dan mag ik van mezelf door naar de volgende: de klapraampjes. Daar gaan we op het gemakje mee aan de slag: boutjes verzamelen, ramen tinten (ik moet nog even goed kijken, maar deze hebben geen of heel weinig tint volgens mij).
Omdat we nog even een proefritje moesten maken en daarbij mijn fluittoon weer tevoorschijn kwam, kon Eldert-Jan even mee luisteren. Het lijkt toch op een wiellager dat er aan zit te komen. Dat wordt dan de eerstvolgende noodzakelijke klus.
Maar wat heerlijk rijdt die cruisecontrol zeg. Ik had natuurlijk een prachtige rit daar voor. Vooral de rit van Emmen naar huis was prachtig daar voor. Heerlijk ontspannen kilometers maken. Zo direct nog even door naar Eindhoven (niet Lupogerelateerd, behalve dan dat we nog een keer de Luup mee nemen).

- BYM
- 3L Vriend voor het leven

- Kilometerstand: 300067km
- Transmissie: Automaat
- Kleur: Moonsilver - LR7X
- Brandstof: Normale diesel
Was mijn eerste upgrade, de OEM cruisecontrol met handle ... heeeerlijk!
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Mijn rekord:
Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
Mijn rekord:

Tegenwoordig 4,0 gemiddeld
VW Lupo 3L 2001 - captain (s)low!
Tips voor kopen op eBay Duitsland
- Mark
- Handgeschakelde vriend

- Autotype: Overige autotypes
Guus, welke boutjes zoek je nog? Ik heb nog 4 kleine boutjes liggen, waar je de scharnieren mee vast zet in de D-stijl.reichbus schreef:.. En dan mag ik van mezelf door naar de volgende: de klapraampjes. Daar gaan we op het gemakje mee aan de slag: boutjes verzamelen..
Mag je hebben, ik had ze als reserve meegenomen uit een sloper.
-
reichbus
- 3L Vriendenteam

Alle boutjes moet ik nog. Hij is al wel voorbereid. Alleen bij mijn weten worden die dingen bevestigd in de B- en C-stijl (als we van voren gaan tellen en beginnen bij A). Ik stuur je wel even een Pb.Mark schreef:Guus, welke boutjes zoek je nog? Ik heb nog 4 kleine boutjes liggen, waar je de scharnieren mee vast zet in de D-stijl.reichbus schreef:.. En dan mag ik van mezelf door naar de volgende: de klapraampjes. Daar gaan we op het gemakje mee aan de slag: boutjes verzamelen..
Mag je hebben, ik had ze als reserve meegenomen uit een sloper.

-
reichbus
- 3L Vriendenteam

Ik ben niet de snelste met upgrades aan mijn Lupo. Upgrades sneeuwen bij mij al heel snel onder vanwege andere financiële prioriteiten (noodzakelijk onderhoud gaat sowieso altijd voor). Een eenvoudig uitgeruste auto rijdt net zo goed als eentje nokvol opties. Vaak ben ik daarom aan het dubben of ik iets wel of niet aan moet schaffen. Maar er doet zich een nieuw fenomeen voor heb ik gemerkt. Cor bleef een tijdje zitten met klapraampjes, Mark dito met een dashboardkastje. Dat gaf mij de tijd om drie keer na te denken en uiteindelijk toe te slaan. Enkele jaren geleden was dit ondenkbaar. Zo heb ik meerdere keren achter het net gevist bij upgrades. Nu niet meer dus. En dus kon ik vandaag aan de klus.
Afgelopen week had ik bij Mark een dashboardkastje opgehaald. Het weer was mooi en ik had zowaar een vrije zondag dus kon ik aan de slag. Eerst de oude situatie. De geul heb ik al leeg gehaald:

En na drie uurtjes klussen het volgende resultaat:

Ik moet nog op jacht naar een ander type bekerhouder. Die van mij paste niet meer en bovendien heb ik die vreselijke rand nog daar zitten:
.
De laatste jaren rijd ik in auto' s waarin ik opbergruimte over heb, behalve in de Lupo. Maar er past verbazingwekkend veel in dat dashboardkastje. Ik heb er nu het schadeformulier, een reservesetje lampen en de gebruikshandleiding van de auto in zitten. De rest van de auto is helemaal leeg.
Het viel me alleszins mee. Ik heb alleen zes van die schroefjes over, waarvan twee voor de oude bekerhouder
Als we van de week gaan rijden maar eens zien wat er nog uit elkaar dondert
.
Over een tijdje wil ik aan de slag met de klapraampjes. Die moet ik eerst blinderen voordat die er in kunnen komen. Ik ben de laatste die die dingen nog inbouwt voor mijn gevoel, maar het maakt de lol er niet minder om. De schroeven voor de C-stijl heb ik al.
Afgelopen week had ik bij Mark een dashboardkastje opgehaald. Het weer was mooi en ik had zowaar een vrije zondag dus kon ik aan de slag. Eerst de oude situatie. De geul heb ik al leeg gehaald:

En na drie uurtjes klussen het volgende resultaat:

Ik moet nog op jacht naar een ander type bekerhouder. Die van mij paste niet meer en bovendien heb ik die vreselijke rand nog daar zitten:
.De laatste jaren rijd ik in auto' s waarin ik opbergruimte over heb, behalve in de Lupo. Maar er past verbazingwekkend veel in dat dashboardkastje. Ik heb er nu het schadeformulier, een reservesetje lampen en de gebruikshandleiding van de auto in zitten. De rest van de auto is helemaal leeg.
Het viel me alleszins mee. Ik heb alleen zes van die schroefjes over, waarvan twee voor de oude bekerhouder
Over een tijdje wil ik aan de slag met de klapraampjes. Die moet ik eerst blinderen voordat die er in kunnen komen. Ik ben de laatste die die dingen nog inbouwt voor mijn gevoel, maar het maakt de lol er niet minder om. De schroeven voor de C-stijl heb ik al.

- Kanerr

- Echte naam: Kaner
- Autotype: non-3L Lupo TDi
- Productiedatum: 20 okt 2001
- Kilometerstand: 309.015km
- Kleur: Overig / gespoten / gewrapt
Re: Guus' taftgroene Luup: dashboardkastje!
Guus, leuk man! Zo blijft het klussen aan je auto tenminste leuk, als je ook klussen doet waarvan je wel eindresultaat ziet. Bij onderhoud zie je niks 
Low is a lifestyle..
- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder

- Echte naam: Melvin
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
Volgens mij zijn we op een leeftijd beland dat we meer onderhoud plegen dan upgrades doen 
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Mijn YouTube kanaal.
-
reichbus
- 3L Vriendenteam

Nou ik denk meer dat het zo is dat er maar een relatief beperkt aantal upgrades aan de Lupo mogelijk is. Bijna niemand wil alles. En aangezien de Lupo zoetjesaan aan het uitsterven is...Nietsnut schreef:Volgens mij zijn we op een leeftijd beland dat we meer onderhoud plegen dan upgrades doen
Ik rijd morgen wel even langs De Goffert. Als daarna alles nog hangt dan hebben we geen essentiële dingen vergeten.reichbus schreef:Het viel me alleszins mee. Ik heb alleen zes van die schroefjes over, waarvan twee voor de oude bekerhouderAls we van de week gaan rijden maar eens zien wat er nog uit elkaar dondert

- Mark
- Handgeschakelde vriend

Mooi dat het gelukt is Guus... Veel plezier met het kastje!
Die bekerhouder en de vier ontbrekende bouten voor de klapramen ga je wel vinden ;-)
Die bekerhouder en de vier ontbrekende bouten voor de klapramen ga je wel vinden ;-)
- 3L-Dnadave
- 3L Vriendenteam

- Echte naam: David (op zn engels)
- Kilometerstand: 384.000km
- Kleur: Fantasiegroen - LR6A
- Contacteer:
Hey maar guus
Heb je wel alles weggeslepen wat je seg moest slijpen volgens de how to? Je dashboardkastje zit nog behoorlijk scheef met een kier rechtsboven. Neem je daar genoegen mee ?
Heb je wel alles weggeslepen wat je seg moest slijpen volgens de how to? Je dashboardkastje zit nog behoorlijk scheef met een kier rechtsboven. Neem je daar genoegen mee ?
VW Lupo 3L 1.2TDI, Fantasiagroen 2000, 384.000km, Met een shitload aan upgrades topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Softblue 2002, 301.000km, fulloption met openairTopic
Audi A2 3L, 1.2TDI, Island Groen 2001, 270.000km fulloption++topic
VW Lupo 3L 1.2TDI, Custom Crono yellow] topic
VW T1- spijlbus, Blauw15 Raams topic
-
reichbus
- 3L Vriendenteam

Ik weet niet wat je bedoelt? Die drie plasticjes waren er al af. Misschien dat ik hem niet ver genoeg van me af heb gekanteld? Ik vond het heel lastig om te zien of hij helemaal goed zat.3L-Dnadave schreef:Hey maar guus

- Lupo2002

- Echte naam: Call me Issy
- Productiedatum: 28 nov 2002
- Kilometerstand: 275000
- Kleur: Ravenna Blue - LA5W
Volgens mij zit het in het dashboard zelf en niet het kastje, als je goed kijkt loopt het dashboard (bij de naad tussen kastje en dashboard) een stukje scheef omhoog.. dit kan je goed zien op foto 1. Wel veel krassen op je dashboard
. wat je eventueel kan proberen om deze te verwijderen is gebruikmaken van een heatgun! krassen verdwijnen als sneeuw voor de zon! heb het zelf al eens gedaan op een Twingo bumper en werkte heel goed dashboard/bumpercleaner overheen en het leek als nieuw
het werkt bij bumpers en ander hardkunstof delen dan krijg je dit;
[youtube][/youtube]
Ik zou eerst wat krassen uit het zicht proberen want straks werkt dit niet op een Lupo dashboard (voordat ik straks getorpedeerd word
)
het werkt bij bumpers en ander hardkunstof delen dan krijg je dit;
[youtube][/youtube]
Ik zou eerst wat krassen uit het zicht proberen want straks werkt dit niet op een Lupo dashboard (voordat ik straks getorpedeerd word
-
reichbus
- 3L Vriendenteam

Ik snap nu wat jullie bedoelen. Ik zal nog eens goed kijken. Ik heb vanochtend nog eens goed gekeken en dacht dat hij goed zat. Straks zal ik nog eens goed naar die kier rechtsboven kijken. Hij klikt nergens in: je hoort niet: nu zit hij goed. Je moet over een lang stuk van je dashboard kijken of alle kieren en naden gesloten zijn. Vanmorgen dacht ik dat dat het geval is.
Die krassen stoor ik mij niet echt aan. Het is natuurlijk allemaal wat ouder dus dat mag je ook wel zien. Persoonlijk vond ik het wel mee vallen. Op de foto valt me op dat mijn oude goot er veel beroerder uit ziet.
Ik zit me verder af te vragen wanneer in het proces ik die foto heb gemaakt. Die drie schroefjes boven in dashboardkastje moeten namelijk zorgen voor een goede aansluiting boven. Ik had eerst wat moeite om die schroefjes goed in het dashboard te krijgen. Toen de eerste zat gingen die andere twee ook wat makkelijker.
Die krassen stoor ik mij niet echt aan. Het is natuurlijk allemaal wat ouder dus dat mag je ook wel zien. Persoonlijk vond ik het wel mee vallen. Op de foto valt me op dat mijn oude goot er veel beroerder uit ziet.
Ik zit me verder af te vragen wanneer in het proces ik die foto heb gemaakt. Die drie schroefjes boven in dashboardkastje moeten namelijk zorgen voor een goede aansluiting boven. Ik had eerst wat moeite om die schroefjes goed in het dashboard te krijgen. Toen de eerste zat gingen die andere twee ook wat makkelijker.

-
3L-Emiel
- 3L Vriendenteam

heb de de schroef die de haak waar het slot in valt klein gemaakt?
dus dat plastic ding zwart in het kastje en daar de schroef van?
-
reichbus
- 3L Vriendenteam

Ik heb nix klein gemaakt. Ik heb alles zo overgenomen van Mark, die hem in zijn Lupo ingebouwd heeft gehad. Die drie grijze plasticjes had hij er af, daar heb ik naar gekeken, maar hier moet ik even naar kijken, want daar had ik zelf blijkbaar iets mee moeten doen? Ik zal morgen eens kijken. Voor de rest zit hij wel goed in het dashboard volgens mij. Ik heb het nog eens helemaal nagekeken.3L-Emiel schreef:heb de de schroef die de haak waar het slot in valt klein gemaakt?

-
3L-Emiel
- 3L Vriendenteam

dan denk ik dat mark dat al heeft gedaan... (vermoeden)
- Mark
- Handgeschakelde vriend

Het kastje was bij mij al aangepast door Sam. Bij mij paste hij perfect, zonder lelijke rand.

-
reichbus
- 3L Vriendenteam

Zojuist terug van het APK-station. Hij is weer voor een jaar goed gekeurd. Wel met een reparatie-advies: de fuseekogel linksvoor heeft speling. Aangezien het wiellager rechts ook nog moet (en misschien pak ik meteen links ook maar mee dan) denk ik dat we dat allemaal in één keer gaan doen. We zitten overigens inmiddels op 243.000 en nog een beetje kilometers.

- Nietsnut
- Vriendelijke beheerder

- Echte naam: Melvin
- Productiedatum: 10 jul 1999
- Kilometerstand: 339.863km
Mooi, dat rijdt leuk zo. Pas je je kilometerstand aan in het gebruikerspaneel?

Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Mijn YouTube kanaal.
Mijn YouTube kanaal.
-
lupocor
- Vriendelijke ebay held

- Echte naam: cor
- Kilometerstand: 68.000
mooi hoor.
en nog steeds de bak niet gereviseerd?
en nog steeds de bak niet gereviseerd?