Hans schreef:
Die bom gaat niet meer af hoor Cor... M'n wilde haren ben ik wel kwijt (de rest ook bijna). Ja, waarom 150 pk in een Lupo van 800 kilo? Die vraag heb ik ook dikwijls gesteld, want ik ben in principe een rustige rijder.
Het rijdt gewoon superfijn met een dikke bult koppel onder je pedaal, dat is gewoon zeer prettig rijden.
Mijn lupo loopt ook 110 km/uur bij 2000 toeren (in zijn 6). Als ik wil inhalen van 80 naar 120 dan hoef ik alleen een beetje gas bij te geven en in een paar seconden ben je er omheen, in zijn 6 ! Dat grote koppel rijdt echt super in zo'n licht autootje.
Je kunt het vergelijken met een behoorlijk snelle motorfiets, inhalen kan bijna altijd.
En dan al die dikke BMW's en audi's die je helemaal zoek rijdt, dat blijft geweldig, hoe oud je ook wordt !
Aan dit autootje ga jij veel plezier beleven Hans, het wordt je favoriete vervoermiddel, let maar op.
En zeker weten dat je er (later) een dikke Sachs koppeling in wilt hebben zodat je er nog 50 pk en 100 Nm bij kan "maken", het motortje kan het wel hebben en als je de bak een klein beetje ontziet blijft die ook wel heel.
Tip; zet er meteen al vast een sterkere koppeling in, dan hoeft de boel later niet weer uit elkaar.animals-frog:
Over de grip van de banden hoef je je niet druk te maken, zolang de weg droog is en je eenmaal in z'n twee rijdt gaat het best wel, die van mij heeft nog een keer dubbel zo veel koppel en dat gaat ook.
(bij mij moet hij alleen in z'n drie staan op een droge weg voor je het pedaal in kunt drukken)

: