Geloof me, alles is te repareren Tim.
Heb zelf ook zo'n setje besteld voor de deursloten, en kofferbakslot heb ik volledig gedemonteerd gehad en goed ingevet met verse vaseline en dat deed het toen ook gewoon weer.
Maar goed, compleet setje is inderdaad makkelijker, moet het alleen wel aangeboden worden
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Ik heb de revisiesetjes al gezien, dat is zeker een optie!
Maar gezien de kofferbak niet op deze sleutel past dacht ik 2 vliegen in een klap: hele set
Maar dan moet dat wel aangeboden worden idd...
Ik bekijk het vandaag nog even aan, hoef er toch pas donderdag weer mee weg, die revisiesetjes worden in Vaals aangeboden, half uurtje rijden, dus ben er zo.
En je kan je slot op je eigen sleutel van pas maken, door de juiste slotplaatjes in goede volgorde te plaatsen.
Het is een heel gedoe, maar is me ooit gelukt.
Het enige wat je nodig hebt is een paar oude cilindersloten, waar je de slotplaatjes uit haalt.
foppe schreef:En je kan je slot op je eigen sleutel van pas maken, door de juiste slotplaatjes in goede volgorde te plaatsen.
Het enige wat je nodig hebt is een paar oude cilindersloten, waar je de slotplaatjes uit haalt.
Of gewoon de plaatjes die nog uitsteken afvijlen zodat het slot geheel rond is als de sleutel er in zit
foppe schreef:En je kan je slot op je eigen sleutel van pas maken, door de juiste slotplaatjes in goede volgorde te plaatsen.
Of gewoon de plaatjes die nog uitsteken afvijlen zodat het slot geheel rond is als de sleutel er in zit
Zo ...
Die is nog eens goed bedacht zeg
Principes zijn geweldig ... Iedereen zou ze moeten hebben ......
Dat moet ik nu idd doen, want ik heb een revisiesetje binnen maar nu draait ie alsnog niet rond :P
Dus kreng weer uitelkaar en na een handig YT filmpje die hetzelfde probleem had, wist ik tenminste wat ik moest doen.
Maar het was inmiddels alweer 23:15 dus vanavond eff verder ermee. Had sowieso geen vijlen hier
Alles helemaal schoon gemaakt en het hielp wel IETS, maar niet genoeg. Het slot voelt ook anders aan bij het ronddraaien t.o.v. de passagierskant, die voelt alsof er beetje weerstand op zit en dat heeft het best.slot niet.
Ik heb de sloten nu van deur gewisseld, zodat ik tenminste alles met de sleutel kan openen/sluiten.
Denk dat ik beter op zoek kan gaan naar een ander slot en de palletjes overzetten.
Weet iemand welke sloten allemaal hetzelfde zijn, seat arosa, golf 3? Dan kan ik morgen naar de sloop gaan en maak ik meer kans.