Auto gaat max 80 en veel foutcodes.

Heb je schakelproblemen of een ander probleem waar je niet uitkomt? Post hem dan hier. Zodra de oplossing bekend is verplaatsen de mod's hem naar de bekende problemen.
Plaats reactie
Henk78
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend
Echte naam: Henk
Autotype: VW Lupo 1.2TDI
Productiedatum: 06 jun 2001
Kilometerstand: 410000km
Transmissie: Automaat
Kleur: Moonsilver - LR7X
Brandstof: Normale diesel

Auto gaat max 80 en veel foutcodes.

Bericht door Henk78 »

Hoi

Aller eerst een fijne kerst allemaal.

Ik heb net met veel plezier mijn Lupo 3L uit 2001 opgehaald maar dat plezier was na 1km over. De auto blijkt niet harder dan 80 te kunnen en heeft overal foutcodes.

De auto heeft 410k km gelopen. Schakeld wel goed en voelt goed in stuur en shocks. Alleen start wat moeilijk en is werkelijk niet voorruit te branden. 80 is echt de top met heel lang plank gas.

Ik heb de foute sensoren vervangen. Maar dit heeft helemaal niks geholpen. Fouten blijven gelijk. En de fouten zijn ook direct weer terug na dat ik ze wis. Zelfs zonder de auto te starten zijn de fouten er gewoon direct weer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
pinkpanter
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Echte naam: mario
Kilometerstand: 270.000km

Re: Auto gaat max 80 en veel foutcodes.

Bericht door pinkpanter »

Ook een fijne kerst.
Vraagje wat bracht je op het idee de sensoren te vervangen ?

Het lijkt er op dat je erg veel vertrouwen in je uitlees speeltje hebt echter als je zo veel foutmeldingen tegelijk hebt kan het zijn dat er iets anders mis is .

Voor dat je het onderdelen kanon op die arme lupo gaat richten en de trekker overhaalt zou het wel raadzaam zijn eerst een paar dingen te controleren.

G70 ,smoorklep ,G40 ,N75 tegelijk kapot die kans lijkt mij niet zo groot .

G62 komt wel vaker voor .

G81 kwaaltje van de wat bejaarde lupo .

Er zijn wat voorwaarden voor een sensor of een klep om te kunnen functioneren zoals b.v.b 5 of 12 volt + en natuurlijk een massa - dat kun je meten met een proef lampje of een universeel meter.

De G40 sensor zou best eens het probleem kunnen zijn dat de motor er wat langer over doet om aan te slaan maar die heb je al vervangen dus dat kan het probleem niet meer zijn :mrgreen:

Om de G40 te vervangen moet het nokkenas tandwiel er af nogal een klus geweest maar dat heb je gelukkig al gedaan. :mrgreen:

De N75 zorgt voor de turbo druk nogal duur klepje, zelf vind ik de G40 ook aardig aan de prijs.

G70 beter bekkend als lucht massa meter kost maar een paar tientjes .

Zelf zou ik eerst de zekeringen controleren .

Mogelijke oplossingen:

Check / vervang zekering(en).

Haal de zekering(en) er uit maak de uiteinden van de zekering(en) schoon (heel licht opschuren met fijn schuurpapier, daarna heel klein beetje contactspray er op)
zekering(en) doormeten met een multimeter (de zekering(en) ziet er soms prima uit, maar schijn kan bedriegen)zekering(en) terugplaatsen / vervangen.

Soms is aan de buitenkant van de zekeringkast niets zichtbaar, maar inwendig is zekeringkast defect is het gedeelte waar je de zekeringen indrukt geoxideerd of gesmolten?.
Laatst gewijzigd door pinkpanter op 24 dec 2018, 01:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat niet kapot is moet je niet repareren :doh:
Nietsnut
Vriendelijke beheerder
Vriendelijke beheerder
Echte naam: Melvin
Productiedatum: 10 jul 1999
Kilometerstand: 339.863km

Bericht door Nietsnut »

Welkom Henk,

leuk dat je je hier aanmeld met je Lupo! Waarom vervang je sensoren terwijl je niet weet waarom ze de foutmelding geven? Je kan beter Vagcom gebruiken, een autoscan uitvoeren, opslaan, wissen en nogmaals doen. Post de codes van de tweede scan hier.
Oja, en domme suggestie wellicht, lees de how-to's. Daar staat wel eens iets dat handig is.
Huidig per 21-02-2022: Peugeot e208 GT Vertigo Blauw
Huidig per 09-02-2019: Kia e-Niro BEV https://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=4105
Ex: 2013 Passat 2.0 TDi DSG Variant http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=3644
Ex: 1999 Lupo 3L 98-LZS-3 http://3lvrienden.nl/viewtopic.php?f=32&t=1014
Mijn YouTube kanaal.
Henk78
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend

Bericht door Henk78 »

Ik heb luchtmassa en n75 vervangen. Om zo ook voor mijzelf te bewijzen dat het probleem niet in de sensor zit.

Heb kabels bekeken en ecu los gehaald en gekeken of er ergens corrosie op pinnen zat. Maar alles ziet er gewoon als nieuw en mooi droog uit.

Alle fouten lijken te gaan naar kortsluiting op massa.

Is dit een massa probleem. Of een kapotte ecu?

Heeft iemand een idee?
Laatst gewijzigd door Henk78 op 24 dec 2018, 01:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Henk78
Nieuwe vriend
Nieuwe vriend

Bericht door Henk78 »

Vag scan zelfde fouten. En wissen helpt niet. Fouten zijn in 1 sec weer terug als je de auto op contact zet.

En auto gaat niet vooruit. Is niet mee te rijden zo langzaaam gaat i.
pinkpanter
Trouwe 3L vriend
Trouwe 3L vriend
Echte naam: mario
Kilometerstand: 270.000km

Bericht door pinkpanter »

Henk78 schreef: 24 dec 2018, 01:25 Vag scan zelfde fouten. En wissen helpt niet. Fouten zijn in 1 sec weer terug als je de auto op contact zet.

En auto gaat niet vooruit. Is niet mee te rijden zo langzaaam gaat i.
Als het een massa probleem zou zijn is dat simpel te meten denk ik
Wat niet kapot is moet je niet repareren :doh:
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe problemen”