Ik ben Hans en ik woon vlak bij Nijmegen.
Voor een hobbyproject, ben ik een BMW K100 motorfiets aan het ombouwen naar een diesel. Ik heb daarbij ervoor gekozen de Lupo 3L-diesel in het motorfietsframe te maken, en dat is gelukt. Ondertussen is hij ook al RDW-gekeurd
Helaas. Toen ik de ECU weggebracht heb om de immo eruit te programmeren, zodat ik de kabelboom weer een stukje kon 'uitkleden', is het fout gegaan. Ik heb de ecu teruggekregen en gecontroleerd of hij startte. Dat deed hij en ik kon er ook gewoon mee rijden. Maar een tijd later startte hij niet meer en probeerde ik hem uit te lezen. Ik kreeg geen communicatie opgebouwd. Wellicht, omdat ik ondertussen ook al geen dashboard/gateway en immo meer had. Die heb ik uit de kabelboom verwijderd.
Om een wat langer verhaal iets in te korten, heb ik uiteindelijk een andere Lupo 3L gekocht uit 2002 met de AYZ motor (350 euro
Mijn vraag is nu of jullie weten of er een soort can wake up signaal bestaat. Moet hij bijvoorbeeld zowel de Neutraal als het rempedaalsignaal hebben voordat hij kan communiceren? Of zou hij in principe altijd moeten communiceren, zelfs als alleen de immo, de motor ecu en de dashboard aangesloten zijn?